۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۶۸۴۹۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

اصرار بر گناه از موانع قبولی عبادت است

رییس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این که ایمان شرط قبولی عمل است، گفت: از موانع مقبولیت طاعات و عبادات اصرار بر گناه کردن است.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در نشست تفسیر قرآن کریم که شامگاه پنجشنبه 24 خرداد در حرم رضوی برگزار شد، درباره اینکه عمل از چه افرادی قبول می شود، گفت: تقوا و اخلاق رمز پذیرش اعمال است.

وی با بیان اینکه هر عمل خیری که همراه با کراهات و به زور انجام شود مورد قبول واقع نمی شود، اظهار کرد: از طرفی اگر کسانی اصرار بر گناه دارند نیز اعمال آنها مورد پذیرش خدای متعال قرار نمی گیرد.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر این مطلب که ایمان شرط قبولی عمل است، تصریح کرد: در واقع از موانع مقبولیت طاعات و عبادات اصرار بر گناه کردن است.

وی با بیان اینکه قبولی نماز در پذیرش سایر اعمال تأ ثیرگذار است، بیان داشت: براساس روایت افرادی که نماز می خوانند و در عین حال روزه هم می گیرند اما در برخی مواقع تقیه دارند و در حرف زدن کم می آورند و صداقت و صراحت آنها کمرنگ است اعمال این افراد مقبول نیست.

رییس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این مطلب که بدون موضع گیری و فکر سیاسی اعمال انسان پذیرفته نیست، تصریح کرد: نماز افرادی قبول است که خط سیاسی آنها، رهبر معصوم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه درعین حال حفظ اعمال از انجام آنها مهمتر است، ابراز کرد: قبولی اعمال انسان در گرو برخورد زیبا و شایسته با اعضای خانواده و برخورد شایسته با والدین است.

وی با اشاره به این مطلب که استفاده از لقمه حرام باعث عدم مقبولیت اعمال می شود، تصریح کرد: در واقع شرط قبولی اعمال ورود از راه و مسیری است که خداوند متعال تعیین کرده است./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات