۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۶۸۴۸۴
امام جمعه بیرجند:

عید واقعی با رفع ظلم و ستم از مظلومان عالم محقق می‌شود

امام جمعه بیرجند گفت: اگر معصیت و تکبر وجود داشته باشد آن روز عید نیست و تا وقتی مظلومان عالم از زیر سلطه ستمگران خارج نشوند آن عید واقعی نیست؛ اگر دنیا را به نفع مظلومان رقم بزنیم آن زمان عید واقعی است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر بیرجند اظهار داشت: در هر کشوری مراسم و جشنی به نام عید است که هر کدام مفهوم مشترک دارند و این به نوع فکر و فرهنگ بر می گردد.

وی با بیان اینکه جشن عید به نوع اندیشه‌اش سنخیت دارد، گفت: برخی در سلطه‌های ستمگری خود ملت‌ها را غارت می‌کنند و برای این غارتگری نیز جشن می‌گیرند.

امام جمعه بیرجند افزود: ممکن است عیدی منشأ آن خوب باشد اما سنخیتش خوب نیست؛ در عیدی مانند کریسمس جشن گرفته می‌شود ولی در این جشن بحث عربده‌کشی و شراب خوری است و سنخیتی با پیامبر(ص) ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: شرط اولیه عید الله این است در تزکیه نفس و پاکی باطل چند ماه رجب، شعبان و رمضان خود را آماده کنیم و رمضان نیز ماهیت ما را تطهیر می‌کند.

وی ادامه داد: اگر معصیت و تکبر وجود داشته باشد آن روز عید نیست و تا وقتی مظلومان عالم از زیر سلطه ستمگران خارج نشوند آن عید واقعی نیست و باید تلاش کنیم خود را تغییر دهیم و اگر دنیا را به نفع مظلومان رقم بزنیم آن زمان عید واقعی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تا ظلم و ستم در دنیا است، عید واقعی تحقق پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که در دوران ظهور امام زمان(عج) فتنه همه جا را فرا می‌گیرد از این رو امروز می‌بینیم که دشمنان مانند گرگ درنده مردم را می‌درند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: دوران قبل از ظهور امام زمان(عج) سخت است و دین داشتن مانند نگهداری آتش در کف دست است و کسانی که دین خود را در شرایط آخرالزمانی نگه دارند ارزش آن‌ها از ارزش کسانی که بعد از ظهور در محضر امام زمان(عج) باشند، بیشتر است زیرا انسان‌ها قبل از ظهور جهاد، صبر و تلاش و زمینه ظهور را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان کشورهای منطقه را به جان هم انداخته است، افزود: برخی نوکری بیگانگان را می‌کنند و مجری انجام برنامه‌های استکبار شدند و آن‌هایی که نوکری بیگانه می‌کنند بلای مسلمانان شدند، خود ترامپ می‌گوید آل سعود مانند گاوهای شیرده هستند و آن‌ها را می‌دوشیم./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات