۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۶۸۴۸۳
امام‌ جمعه قم:

مواجهه سرسختانه با دشمن و ترویج الفت بین مؤمنان الگوی مسلمانان باشد

امام‌ جمعه قم گفت: مواجهه سرسختانه با دشمن و الفت و دوستی بین مؤمنان الگوی مسلمانان از منظر قرآن کریم است.
آیت الله سعیدی سخنران خطبه های نماز عید فطر در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد پس از دعوت عمومی مؤمنان حاضر در نماز به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: روزه اختصاص به دین مبین اسلام ندارد این در حالی است که عید سعید فطر از اختصاصات دین مبین اسلام است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این‌که هیچ‌یک از ادیان آسمانی در پایان ماه مهمانی خدا عید نداشته‌اند، عنوان داشت: مؤمنان توجه داشته باشند که در عید سعید فطر با انفاق‌هایی که همواره همراه به‌قصد قربت است بیمه ایمانی خود را برای یک سال بندگی حفظ کنند.

امام‌جمعه قم فطریه را تقرب الی الله توصیف کرد و گفت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام در توصیف عید فطر چنین می‌فرمایند «خداوندا به ما رحم کن و با غفران و آمرزشت ما را ببخش که تو والا و بزرگ‌مرتبه‌ای. امروز روزی است که خداوند آن را برای شما مسلمانان عید قرار داده و شمارا شایسته و سزاوار این عید ساخته است. پس همواره به یاد خدا باشید تا خدا نیز به یاد شما باشد. او را بخوانید تا اجابت کند، در این روز سعید، زکات فطره خویش را بپردازید که به‌راستی این سنت پیامبر شماست و از سوی پروردگار بر شما واجب شده است.»

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم نیز پس از دعوت عمومی به تقوای الهی به مسأله خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و اظهار داشت: الگوی مواجهه مؤمنان با دشمنان از سوی قرآن کریم چنین توصیف‌شده است که «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ...؛ محمّد (ص) فرستاده خداست و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید و در میان خود مهربان‌اند.»

وی ادامه داد: مؤمنان در مواجهه با دشمن و حفظ وحدت باید با شناخت دشمن از تفرقه و دوقطبی شدن جامعه جلوگیری کنند تا جایی که مواجهه سرسختانه با دشمن و الفت و دوستی بین مؤمنان الگوی تقابل با دوست و دشمن از منظر قرآن کریم است.

امام‌جمعه قم گفت: رهبری معظم انقلاب همواره مسؤولان و مردم را به‌ مواجهه سرسختانه با دشمن دعوت کرده اند.

وی به اهمیت تثبیت فرهنگ سفره‌های ساده و گسترده در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: تمسک به سفره‌های ساده و پرمخاطب از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که مردم به آن باید توجه جدی داشته باشند./837/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات