۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۵۶۸۴۸۱
رهبر معظم انقلاب:

عده ای در داخل با جنگ روانی دشمن هم صدا نشوند ‌| ملت ایران بیدار و پر انگیزه پای آرمان های انقلاب ایستاده است

رهبر انقلاب با تأکید بر وحدت جامعه در برابر دشمن گفتند: تبلیغات دشمن که جنگ روانی برای تضعیف روحیه ملت است نباید در رسانه ها و فضای کشور وجود داشته باشد؛ نباید در داخل دروغ و حرف خلاف دشمن تکرار شود.
رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر گفتند: ملت ما هر ساله در معنویت و کارهای نیک و اعمال مقرب انسان به خدای متعال پیشرفت می کند و این پیشرفت ها دیده می شود.

ایشان افزودند: سابقا در یک شهر جزء خوانی قرآن برگزار می شد اما امروزه در سراسر کشور این سنت حسنه پیگیری می شود، همچنین مجالس دعا، توسل و موعظه از سال های دیگر پر رونق تر و پرجمعیت تر بوده است، خوشبختانه سنت افطاری ساده نیز اخیرا در بین مردم مرسوم شده و رونق خوبی پیدا کرده است، اوج درخشندگی ماه مبارک رمضان در شب های قدر بود که مردم با خداوند متعال صحبت کردند و لطافت و صفای روح خود را افزایش دادند.

رهبر معظم انقلاب راهپیمایی روز قدس را پدیده منحصر به فرد جمهوری اسلامی دانستند و اظهار داشتند: راهپیمایی امسال از سال های گذشته برجسته تر بود و مردم چند ساعت بعد از بیداری شب احیا با شور و نشاط در خیابان ها آمدند.

ایشان ادامه دادند: ملت ایران بیدار و پرانگیزه است و خسته نیست، کسانی که به تبع از تبلیغات دشمنان تبلیغ می کنند که ملت خسته و بی نشاط است خودشان خسته و بی نشاط هستند، ملتی که بعد از شب احیا با آن شور و نشاط و از همه قشرها وارد میدان می شوند خسته و ناامید نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای ابراز داشتند: ملت ایران با وجود سیاست هایی که می خواهند مردم را از معنویت دور کنند پای معنویت ایستاده است و عامل این همه تلاش در سراسر کشور عمدتا جوانان هستند که سرمایه ای بی بدیل است، روح معنویت باید در جوانان باشد که نگه دارنده عزت، استقلال و عظمت کشور است.

ایشان عنوان کردند: روز قدس امسال در کشورهای دیگر نیز گسترده تر از سال های گذشته بود و ملت ها روز قدس را گرامی داشتند، با وجود تبلیغات دشمنان نزدیکی ملت های مسلمان به ایران بیشتر شده است البته قدرت های شیطانی دائما در حال توطئه علیه ایران اسلامی هستند چون از ایستادگی و قدرت انقلاب اسلامی نگرانی دارند، این قدرت ها همیشه نگران هستند اما همیشه هم شکست می خورند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: رییس جمهور آمریکا اعلام کرد در منطقه غرب آسیا ۷ هزار میلیارد دلار خرج کرده اند اما چیزی نصیب آن ها نشده است و این به معنای شکست آمریکا در منطقه است، شیطان بزرگ با آن همه تلاش و خرج پول های کلات نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند، دشمن به اهداف خود دست پیدا نخواهد کرد اما ملت ایران باید بیدار بوده و توطئه ها را بشناسد.

ایشان اضافه کردند: توطئه امروز دشمن فشار اقتصادی به توده ملت ایران برای خستگی و ناامیدی مردم است، همه اعم از دولت، مسؤولان و مردم باید تلاش کنند، خوشبختانه یک کانون مرکزی برای رسیدگی به این امور با حضور سران قوا تشکیل شده تا اقتصاد قدم به قدم دنبال شود و تصمیمات قاطع گرفته و اجرا کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این که مردم باید از اسراف پرهیز کنند، گفتند: زیاده روی و ولخرجی در امور غیر قابل نیاز باید به نفع کشور و اقشار ضعیف کنار گذاشته شود، امروز نقدینگی در کشور بسیار است که باید به سمت تولید هدایت شود چرا که چرخ زندگی مردم با تولید می چرخد، کسانی که در کار تجارت هستند باید مراقب باشند تا جنسی که در داخل تولید می شود و اجناس غیر لازم را وارد نکنند.

ایشان افزودند: کسانی که عادت به سفرهای تفریحی و زائد خارجی دارند باید این عادت را ترک کنند، شنیده شد که وزارت اقتصاد برای رونق فضای کسب و کار تصمیماتی گرفته و موانع را حذف کرده که این کار مثبت باید دنبال شود، مبارزه با فساد باید جدی پیگیری شود، جوانان فعال در عرصه تولید ظرفیت بزرگی هستند که باید مورد استفاده قرار گیرد و جوانان باید تشویق شوند.

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر ضرورت رعایت وحدت در کشور اظهار داشتند: متأسفانه برخی در فضای مجازی به راحتی اهانت می کنند و تهمت می زنند، کار این افراد به کشور و فضای عمومی جامعه صدمه می زند که برخی از این کارها گناه کبیره است، باید در کشور روح وحدت و انسجام وجود داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: پرداختن به یکدیگر را باید به زمان دیگر موکول کرد، امروز که دشمن در برابر کشور ایستاده همه باید دست به دست هم دهند و برای استقلال و عظمت کشور فعالیت کنند،  حرف های تبلیغاتی دشمن که جنگ روانی برای تضعیف روحیه ملت نباید در رسانه ها و فضای کشور وجود داشته باشد؛ نباید در داخل دروغ و حرف خلاف دشمن تکرار شود، ان شاءالله آینده کشور با این روحیه معنویت، ملت بیدار، و احساس عزت و استقلال بارها و بارها بهتر از امروز خواهد بود./۱۳۲۳/

ارسال نظرات