۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۶۸۴۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رسانه‌های خراسان شمالی اهتمام بیشتری به پوشش اخبار حوزوی داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فعال بودن ۱۶ مدرسه علمیه و تدریس تا سطح چهار در حوزه علمیه خراسان شمالی، از رسانه‌ها خواست تا اهتمام بیشتری نسبت به پوشش اخبار حوزوی استان داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت خطیر رسانه‌های ارزشی و انقلابی در هجمه رسانه‌ای دشمن، اظهار کرد: در این راستا درمجموع بیلان کاری رسانه‌های ما موفقیت‌آمیز است هرچند همانند سایر بخش‌ها انتقاداتی به رسانه‌های ارزشی و انقلابی هم وارد است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان از ابزار رسانه و فضای مجازی برای هجمه به دین و انقلاب و نظام استفاده می‌کنند، تصریح کرد: علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین می‌فرماید: «لا یَنْتَشِرُ الْهُدی الاَّ مِنْ حَیثُ اِنْتَشَرَ الضَّلال»؛ یعنی از همان جا که ضلالت و گمراهی انتشار یافته، باید هدایت انتشار یابد؛ ازاین‌رو باید رسانه‌های ما در برابر هجمه دشمنان با قدرت و محکم فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: فعالیت در رسانه‌های ارزشی، مقدس و اثرگذار است؛ چون این فعالیت‌ها با روح و فکر مردم سر و کار دارد و بستر جهت‌دهی اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دایره مخاطبان رسانه‌ها انسان‌های عام تا متخصص را دربرمی گیرد، اضافه کرد: بر این اساس باید تولیدات رسانه‌ای ما به‌گونه‌ای باشد که همه مردم از کم‌سواد تا فرد عالم را پوشش داده و تشنگی و عطش آنها را برطرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش رسانه‌های انقلابی و ارزشی در تداوم و تقویت همراهی مردم با نظام اسلامی، افزود: کار رسانه‌های انقلابی و ارزشی این است که تا سقف تصمیم گرفتن مخاطب را پیش برده و در مردم انگیزه به صحنه و میدان آمدن را ایجاد کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های رسانه‌ای استان خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به فعال بودن 16 مدرسه علمیه با بیش از هزار و 500 طلبه و تدریس تا سطح چهار در حوزه علمیه خراسان شمالی، از رسانه‌ها انتظار می‌رود اهتمام بیشتری نسبت به پوشش اخبار حوزوی استان داشته باشند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات