۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۶۸۴۶۲
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای ۷ هزار مترمربع عملیات عمرانی در بقاع متبرکه خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امسال افزون بر هفت هزار مترمربع عملیات عمرانی مرمت و بازسازی و نوسازی در امامزاده‌های استان اجرا می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

حجت‌الاسلام سیدمحمد جواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های این نهاد در راستای نوسازی و بازسازی حرم امامزاده‌های استان، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پارسال هفت هزار مترمربع عملیات عمرانی شامل بازسازی و مرمت حرم امامزاده‌ها، احداث شبستان، پارکینگ و سایر موارد مرتبط با بقاع متبرکه را با اعتبار افزون بر سه میلیارد تومان اجرایی کرد.

وی افزود: امسال هم این نهاد اجرای بیش از هفت هزار مترمربع عملیات عمرانی در بقاع متبرکه خراسان شمالی را در دست اقدام دارد و به این منظور پنج میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به برنامه‌های نهاد اوقاف استان به‌منظور تقویت گردشگری مذهبی، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات شایسته اوقاف شاهد هستیم که هر سال میزان بازدید مسافران و زائران نوروزی از بقاع متبرکه و امامزاده‌های خراسان شمالی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در این راستا فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های شاخص استان برگزار شد که با استقبال چشمگیر مسافران و زائران روبرو شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال بیش از هشت هزار مسافر و زائر در امامزاده‌های استان به صورت موقت اسکان یافته و افزون بر این شش هزار نفر هم برای چند روز در شبستان‌ها و فضای بقاع متبرکه خراسان شمالی اسکان داشتند.

وی گفت: درمجموع در تعطیلات نوروزی امسال 210 هزار زائر و مسافر از استان‌های مختلف کشور در 45 بقعه متبرکه و امامزاده مجری طرح آرامش بهاری اسکان یافتند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 165 امامزاده و بقعه متبرکه، پنج هزار و 444 موقوفه و 10 هزار و 987 رقبه ثبت‌شده وجود دارد./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات