۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۴۶۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مومن در برابر حکم الهی تسلیم است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومن در برابر حکم الهی تسلیم است، گفت: تسلیم شدن در برابر خداوند موجب سعادت انسان می‌شود.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه در آخرین روز از سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: بت پرستان بارها به پیامبراکرم(ص) می‌گفتند اگر این پابرهنگان و فقرا را از اطراف خود برانی ما گرد تو جمع خواهیم شد.

وی افزود: آنان می‌گفتند در تشکیلات تو جای فقرا نیست بلکه ثروتمندان که دارای مقام و منصب، پول و نیرو هستند باید گرد تو باشند؛ پاسخ و عکس العمل پیامبراکرم(ص) نسبت به این سخنان همه برمبنای نظر و رای الهی بود و خود را بنده و عبد خداوند می‌دانستند و از خود چیزی بیان نمی‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: پیامبراکرم(ص) مدام به این توجه داشتند که مولایش چه چیزی را تکلیف قرار می‌دهد ایشان هیچگاه تصمیم گیرنده کننده نبودند بلکه اجرا کننده تصمیم حق بودند.

استاد حوزه علمیه نتیجه مقابله با تصمیمات الهی را شکست بیان کرد و گفت: تاریخ گواه این شکست‌ها و پیروزی‌ها بوده است انبیای الهی به سبب آنکه مجری تصمیم خداوند بودند پیروز دنیا و آخرت شدند اما آیا فرعون و فرعونیان که بر خلاف تصمیمات الهی رفتار کردند پیروز شدند.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: خداوند به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: کسانی را که فقط خدا را می‌خواهند هرگز ترک نکن؛ این حکم الهی است که در تاریخ جریان دارد. اگر آن مشرکان مادی‌گر اطراف پیامبر را می‌گرفتند چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند هدف آنان نابودی اسلام بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر تصمیم خداوند را رد نکند راه برای هدایت و سعادت او باز می‌شود. انسان باید به حکم خداوند بسازد و صبر کند و در عین حال محبت داشته باشد. امامان معصوم هرگز به امر الهی نه نگفتند و کسی را از خود ترد نکردند. امروز همین مردم را که با سختی زندگی می‌کنند اما مساجد را ترک نکردند بسیار مقام دارند این افراد در زمره مومنان هستند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات