۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۴۵۷
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

تحول مطلوب در حوزه علمیه نیازمند برنامه جامع علمی است

حجت‌الاسلام آزموده گفت: برای رسیدن به تحول مطلوب در حوزه علمیه، نیازمند برنامه جامع علمی و نقشه راه تحولی هستیم که غایت کار مشخص و لوازم مورد نیاز برای حرکت تحولی معلوم شود.
تحول در حوزه

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به راهکارهای تحقق آرمان تحول در حوزه علمیه، اظهار کرد: دست‌یابی به این هدف والا مستلزم فعالیت و مشارکت همه بخش‌های حوزه علمیه از صدر تا ذیل است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای موجود برای تحقق این مهم تبیین ضرورت تحول در حوزه است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ضرورت مسأله ای برای کسی ثابت نشود، نمی‌توان از او توقع داشت که انجام کاری در راستای امری که هنوز به ضرورت آن نرسیده و هنوز از مرز امکان فراتر نرفته را بپذیرد.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: چنین فردی نمی‌پذیرد که این مسؤولیت را به دوش کشیده و با قوت و قدرت در مسیر تحولی حرکت کند؛ ازاین‌رو درک ضرورت تحول در حرکت روبه جلوی تحولی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با تأکید بر اینکه طراحی نقشه جامع تحولی از دیگر ملزومات تحقق این هدف است، تصریح کرد: برای رسیدن به تحول مطلوب، نیازمند برنامه جامع علمی و نقشه راه تحولی هستیم که غایت کار مشخص و لوازم مورد نیاز برای حرکت تحولی معلوم شود.

وی ادامه داد: باید در این برنامه جامع راه از چاه جدا شده و سره از ناسره تفکیک شود، آینده پیش روی برنامه تحولی مبهم و تاریک نباشد و برای همه مبرهن و مستدل و منطقی و روشن باشد.

حجت‌الاسلام آزموده بررسی موشکافانه گزاره‌های تحولی را از دیگر راهکارهای تحقق این مهم دانست و گفت: برای ایجاد بایدها و نبایدهای تحولی، نیازمند بررسی جدی و دقیق و عمیق در گزاره‌های سند جامع تحول و بیان تمامی الزامات، مبانی، راهبردها و راهکارهای رسیدن به تحول هستیم./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات