۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۶۸۴۲۷

دعای وداع با ماه رمضان در حرم رضوی طنین انداز شد

ویژه برنامه وداع با ماه رمضان با حضور هزاران زائر و مجاور در آخرین شب ماه ضیافت الله در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
وداع رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه وداع با ماه رمضان با حضور هزاران زائر و مجاور در آخرین شب ماه ضیافت الله در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم روحبخش و معنوی ساعت 21 با قرائت قرآن کریم توسط قاریان بین‌المللی حرم امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی برگزار شد.

در ابتدای این ویژه برنامه مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداخته و دعای وداع با ماه مبارک نیز توسط ذاکر اهل‌بیت(ع) امیر عارف قرائت شد و در ادامه برنامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه اگر ایمان به معاد باشد، خیلی از گناهان و گرفتاریها کم میشود، عنوان کرد: یاد قیامت انسان را پاک و خالص میکند، لذا باید در هنگام تلاوت قرآن به آیات معاد توجه داشته و ذکر و یاد معاد را در زندگی توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: در روز قیامت باید برای تکتک رفتارهایمان جواب داشته باشیم، اگر قیامت نباشد کارهای نیک و بدمان عبث خواهد بود.

این مفسر قرآن گفت: مسئله ایمان به قیامت، از مسائل ریشهای و زیر بنایی اعمال و کردار انسانهاست و قسمت عمدهای از مصالح مردم و اجتماع به آن وابسته است. پس از اعتقاد به قیامت، مسئله توجه و تنبه همیشگی نسبت به آن از اهمیت خاصی برخودار است و برای پا برجا بودن و استواری در راه اطاعت خدا و سعادت، لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: آیات و روایات با تعبیرات مختلف انسان را به یادآوری مرگ و قیامت توصیه می کند و از عواقب غفلت و بیتوجهی به آن بر حذر میدارد./934/د103/ب1

ارسال نظرات