۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۶۸۳۹۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مساجد میزبان طرح اوقات فراغت تابستانی خواهند بود

محمدپور گفت: سال گذشته در ٥٤٠ مسجد استان برنامه‌های اوقات فراغت برگزار شده که در سال ٩٧ این تعداد بیشتر نیز خواهد شد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز،‌ محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی اظهار داشت: به مانند مشکلاتی که در تعطیلی بازار به هنگام ایام تعطیل وجود دارد در حوزه فرهنگ و هنر و مراکز هنری نیز این مشکل وجود داشته است.

وی با بیان این‌که از نوروز ٩٦ فضا به سمتی حرکت کرده‌ که در ایام تعطیل نیز مراکز فرهنگی خدمات ارائه دهند، ادامه داد: هدف کمیته فرهنگی و مذهبی این است که گردشگری فرهنگی و مذهبی را توسعه داده و آداب، رسوم و سنت‌های استان معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره عملکرد کمیته فرهنگی و مذهبی عنوان کرد: در نوروز امسال ٢٤ مسجد با حمایت شهرداری در سطح تبریز و ٦١ بقاع متبرکه و امامزادگان و ٤٩ مسجد در سطح استان توسط اوقاف پشتیبانی شده و همچنین ویژه برنامه آرامش بهاری نیز امسال توسط اوقاف به صورت گسترده‌تر برگزار شد.

وی افزود: در نوروز ٩٧ تمامی سینماها باز بوده و فیلم‌های به روز در حال اکران بودند، با توجه به گشایش سینمایی در استان و اضافه شدن ١٠ سالن سینمایی اکران فیلم‌ها با پیک تماشاگران ادامه یافت.

محمدپور با اشاره به فعالیت موزه‌ها و مراکز فرهنگی استان در ایام نوروز تصریح کرد: در نوروز امسال ٩٥ پایگاه خبری و نمایندگی خبرگزاری‌ها فعال بوده و سفرهای نوروزی و خدمات دستگاه‌ها را به صورت گسترده را تحت پوشش قرار دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته در ٥٤٠ مسجد استان برنامه‌های اوقات فراغت برگزار شده که در سال ٩٧ این عدد بیشتر نیز خواهد شد./935/د103/ب1

ارسال نظرات