۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۶۸۳۹۶
فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق:

جامعه ای که از مسیر ولایت منحرف شود دچار ضلالت و کوری فطرت می شود

مراسم محفل انس با قرآن و قرائت دعای وداع با ماه مبارک رمضان درسالن اجتماعات تیپ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام برگزارشد.
حسین طیبی فر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(علیه السلام) در مراسم محفل انس با قرآن و قرائت دعای وداع با ماه مبارک رمضان به اهمیت فطرت در آیات قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: افراد در مواجهه با آیات قرآن دو گروه عمده هستند؛ برخی عقل به سر و برخی عقل به چشم؛ کسانی که فطرتشان هنوز بیدار است ولو اینکه بواسطه خطاهایی، غبار گرفته باشد با توبه و کنار زدن غبارها آیات قرآن بر روح و جانشان می نشیند، ولی کسانی که فطرت خود را بواسطه ظلم و بریدن از ولایت،خفه کرده اند و عقل به چشم گشته اند معجزه های انبیاء هم نمی تواند آنها را بیدار کند و به هدایت برساند.

وی در ادامه چند مورد از مصادیق تاریخی را برشمرد و افزود: بلعم باعورا، سامری ،قارون ، طلحه و زبیر ،ابوموسی اشعری و... کسانی هستند که از مسیر ولایت منحرف شدند و جمعی را نیز بواسطه نفوذ اجتماعی شان به گمراهی کشیدند و این قاعده در مورد جامعه امروزی  نیز جاری است و جامعه ای که از مسیر ولایت منحرف شود دچار ضلالت و کوری فطرت خواهد شد.

فرمانده تیپ83 امام جعفر صادق علیه السلام در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار داشت:"فرصت این ماه رمضان پایان یافت، ولی باید سعی کنیم در ادامه زندگی با الهام از این ماه در مسیر قرآن و ولایت حرکت کنیم تا به حسن عاقبت و پیروزی برسیم."

خاطر نشان می شود: مراسم اختتامیه و تقدیر از مربیان،متربیان و سربازان نمونه و تجلیل از عوامل اجرایی برنامه های رمضان و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های این مراسم بود. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات