۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۶۸۳۸۹
کارشناس مسائل غرب آسیا:

تأمین امنیت اولویت دولت جدید عراق است

سعیداوی ائتلاف جریان های الفتح و سائرون را برای تشکیل دولت جدید عراق گام مهمی ارزیابی کرد و گفت: اولویت دولت جدید عراق نخست امنیت است.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ائتلاف صورت گرفته میان گروه های سائرون و الفتح در عراق اظهار داشت: قرار گرفتن مقتدا صدر در چارچوب همکاری و ائتلاف با الفتح نقطه امیدی برای مردم عراق و همسایگان است، ضمن اینکه آسیب پذیری شیعیان در انتخابات پارلمانی اخیر عراق با توجه به کرسی های به دست آمده مشهود بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان داشت: تنها راهی که وقوع هر گونه پیشامد نامبارک علیه شیعیان عراق را خنثی می کند، ائتلاف و وحدت رویه گروه های سیاسی شیعی است که تصمیم جریان های سائرون و الفتح برای ائتلاف، گامی درست قلمداد می شود و با چنین اقدامی گروه های مقاومت در کنار دیگر گروه های شیعی در عراق حضور پیدا کردند.

سعیداوی افزود: گروه ها و جریان های سیاسی به ویژه الفتح و سائرون تصمیماتی در خور ملت عراق و جریان منطقه اتخاذ و سریعا دولت جدید عراق را تشکیل دهند تا مشکلات چندین ساله عراق را کاهش دهد.

وی ادامه داد: زیاده خواهی برخی گروه ها و احزاب، ویرانی های جنگ، سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی و اهتمام به امنیت داخلی از چالش های فراروی دولت جدید است.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد که جبهه مقاومت در ایجاد ائتلاف میان الفتح و سائرون نقش بی بدیلی داشت؛ چرا که نقش چنین جبهه ای در ایجاد ثبات و امنیت منطقه ای مشهود است.

سعیداوی با بیان اینکه شکست داعش در عراق به واقع گذر از یک بحران امنیتی است، تصریح کرد: اولویت دولت جدید عراق نخست امنیت است و در ادامه رسیدگی به از هم گسیختگی اقتصادی، رسیدگی به خانواده های شهدا و توجه به سیاست خارجی خواهد بود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات