۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۶۸۳۷۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

معاد نشانگر هدفمند بودن خلقت است

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه معاد نشانگر هدفمند بودن خلقت است، گفت: وجود معاد نشانه ای برعادل بودن خداوند است چرا که همه جزاهای اعمال نیک و بد در این دنیا قابل تحقق نیست.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در نشست تفسیر قرآن کریم که شامگاه چهارشنبه 23 خرداد در حرم رضوی برگزار شد، به بررسی اثبات معاد پرداخت.

وی با بیان اینکه همه ادیان ابراهیمی معاد را قبول دارند، تصریح کرد: در واقع ایمان به معاد در زندگی روزمره انسان اثر دارد و برای نهادینه شدن اخلاص در وجود انسان، باور به قیامت اثرگذار است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این مطلب که یاد قیامت انسان را پاک و خالص می کند، بیان داشت: اگر انسان نسبت به این موضوع که همه نعمت های الهی امانت هستند و حتی فرزندان نیز اینگونه هستند در این صورت برای تربیت فرزندان و آشنایی آنان با امور دینی و استفاده از لقمه حلال برای آنان دقت بیشتری خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه لقمه حرام در نسل اثر دارد، تصریح کرد: همه افرادی که در کربلا در مقابل سیدالشهدا ایستادند در واقع لقمه حرام سبب شده بود که آنان صدای امام را نشنوند.

چرا قیامت وجود دارد؟

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه با طرح این پرسش که چرا قیامت وجود دارد، گفت: اگر قیامت نباشد کار خدا عبث و بازی است و از آنجا که خداوند حکیم است و کار بیهوده انجام نمی هد پس معاد قابل اثبات است.

وی با بیان اینکه معاد نشانگر هدفمند بودن خلقت است، تصریح کرد: از طرفی دیگر وجود معاد نشانه ای بر عادل بودن خداوند است چرا که همه جزاهای اعمال نیک و بد در این دنیا قابل تحقق نیست.  

رییس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این مطلب که کسانی که از قیامت می ترسند یا عبادت ندارند و یا کار خلاف انجام داده اند، گفت: یاد قیامت در همه شئون زندگی آدمی موثر است و از طرفی در قرآن آیات متعددی درباره قیامت است که اهمیت این موضوع را نشان می هد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات