۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۶۸۳۶۷
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

جریان سازی برای انقلاب در رأس کار مراکز حوزوی باشد | افزایش اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که مراکز و نهادهای حوزوی باید جریان سازی برای انقلاب را در رأس کار خود قرار دهند، گفت: همه فعالیت های باید در راستای رسیدن به تمدن و افق والای اسلامی باشد.
حجت الاسلام بنیادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست هم اندیشی مراکز حوزوی و ضیافت افطاری که با حضور مسؤولان نهادهای حوزه به میزبانی خبرگزاری رسا برگزار شد، تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین را نخستین مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب دانست که در حوزه علمیه محقق شد.

وی افزود: مجمع عمومی جامعه مدرسین 327 نفر عضو داشت که 5 نفر مرحوم شدند و 2 نفر در منا شهید شدند که آیت الله مؤیدی و حجت الاسلام قلی پور بودند، مجمع عمومی 4 سال است که تشکیل شده و 23 اجلاسیه در دو بخش عمومی اساتید و مجمع عمومی اساتید برگزار کرده است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که منظور از عموم اساتید هزار و 400 نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم است، اظهار داشت: مجمع عمومی نیز شامل اعضای این تشکل می شود که در حال حاضر 321 نفر هستند.

وی ادامه داد: موضوعات اجلاسیه هایی که تا کنون برگزار شده بر اساس مطالبات رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده که به خوبی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با بیان این که افزایش اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین در دستور کار است، ابراز داشت: بر اساس افق پیش بینی شده دو سال اول مربوط به دوران تأسیس و دوسال دوم برای کارهای ترویجی بود.

وی عنوان کرد: برای دو سال سوم مجمع عمومی جامعه مدرسین که هیأت رییسه آن اخیرا انتخاب شدند مسأله توسعه در نظر گرفته شده است، منظور از توسعه بحث محتوایی است؛ همه مراکز و نهادهای حوزوی باید جریان سازی برای جریان انقلاب را در رأس کار خود قرار دهند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: همه فعالیت های باید در راستای رسیدن به تمدن و افق والای اسلامی باشد، باید دبیرخانه ای برای این موضوع تشکیل شود؛ موضوع مهم در رأس کار جریان سازی این است که خبرگزاری ها فعال شوند و الا جریان سازی بدون اطلاع رسانی به موقع و به جا عقیم خواهد ماند.

وی با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا و برگزاری نشست هم اندیشی مراکز و نهادهای حوزوی، خاطرنشان کرد: باید نسبت به جریان سازی حوزه در تراز انقلاب و حوزه در افق تمدن نوین اسلامی فعالیت های جدی در عرصه های گوناگون صورت گیرد، 40 سال از انقلاب گذشته و نباید حرف های 25 سال پیش را تکرار کنیم بلکه باید برای آیندگان فکری شود و جریان سازی صورت گیرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات