۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۶۸۳۴۹
حجت الاسلام رضایی مطرح کرد؛

فعالیت۳کمیته در بسیج اساتید برای تعیین شاخصه های حوزه انقلابی

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که در زمینه حوزه انقلابی سه کمیته تشکیل شده و آن را از ابعاد گوناگون بررسی می کند، گفت: حوزه انقلابی، طلاب و اساتید انقلابی و شاخصه های آن در این کمیته ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
حجت الاسلام رضایی | نشست هم اندیشی و ضیافت افطاری مراکز حوزوی در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی رضایی عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی، در نشست هم اندیشی مراکز حوزوی و ضیافت افطاری که در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به فعالیت های فرهنگستان علوم اسلامی گفت: چند سالی است که آیت الله میرباقری در زمینه فقه حکومتی درس خارج شروع کرده و کارهای تحقیقاتی گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده است.

وی افزود: کتاب ها و نشریاتی هم در این زمینه منتشر شده است، کتاب فرهنگستان نیز در همایش کتاب سال حوزه رتبه آورد و کتاب هایی در این زمینه در حال تدوین است، خبرگزاری رسا می تواند در این زمینه به فرهنگستان علوم اسلامی در زمینه رسانه ای کمک کند.

حجت الاسلام رضایی با تأکید بر تقویت ارتباطات بین رسانه ها و مراکز حوزوی اظهار داشت: با وجود برخی مشکلات مالی کار متوقف نشده است و دانش پژوهان فعال هستند، در زمینه فقه حکومتی گروهی وجود دارد که ظرفیت خوبی برای ارائه نظرات درباره فقه حکومتی دارند که می توان از آن استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ها و اقدمات بسیج اساتید حوزه برای پیگیری مسأله حوزه انقلابی ادامه داد: اساتید بسیجی و انقلابی در مقوله حوزه انقلابی گروه تشکیل دادند و فعالیت دارند که این مجمع اساتید ظرفیت بسیار بزرگی است و  باید از آن استفاده کرد، خبرگزاری رسا می تواند با تقویت ارتباط با بسیج اساتید حوزه از ظرفیت فوق العاده آن استفاده کند.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که در زمینه حوزه انقلابی سه کمیته تشکیل شده و آن را از ابعاد گوناگون بررسی می کند، ابراز داشت: حوزه انقلابی، طلاب و اساتید انقلابی و شاخصه های آن در این کمیته ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: این مجموعه سالی یک بار در مشهد مقدس اجلاسیه دارند و کارها ارائه می شود، ماه آینده نیز این اجلاس در مشهد برگزار می شود که پوشش خبری و انعکاس فعالیت هایی که انجام شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی کارها نظری و تحقیقاتی و برخی دیگر فعالیت های عملیاتی است که این مجموعه آن ها را پیگیری می کند؛ بسیج اساتید در حوزه تعیین شاخصه های حوزه انقلابی و نقاط قوت و ضعف در حال فعالیت جدی است و کمیته های کار می کنند اما انعکاس مناسبی در حوزه داده نشده است و باید اطلاع رسانی آن را تقویت کرد، خبرگزاری رسا می تواند با انعکاس و پوشش خبری این فعالیت ها سبب زودتر به نتیجه رسیدن فعالیت ها شود. /1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات