۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۶۸۳۴۴
مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان شمالی:

۴۰۰ طلبه و روحانی خراسان شمالی به اردوهای جهادی اعزام شدند

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی گفت: سال گذشته درمجموع ۴۰۰ روحانی و طلبه این استان به اردوهای جهادی مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شدند.
حجت الاسلام یوسف محمدی- مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام یوسف محمدی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در این استان 16 مدرسه علمیه خواهران و برادران وجود دارد و در هر مدرسه هم یک گروه بسیجی جهادی تشکیل شده است؛ یعنی اکنون 16 گروه جهادی در حوزه علمیه خراسان شمالی فعال هستند.

وی افزود: این گروه‌ها به‌منظور ساماندهی اعزام طلاب و روحانیان به اردوهای جهادی و کمک‌رسانی در مناطق محروم در هر مدرسه علمیه استان راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: اولویت فعالیت گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان استان در مناطق محروم فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است؛ اما این گروه‌های جهادی فعالیت عمرانی و خدمات اجتماعی هم انجام می‌دهند که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های عمرانی گروه‌های جهادی طلاب در مناطق محروم و زلزله‌زده شهرستان مانه و سملقان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اغلب اعزام‌های گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان در تابستان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: سال گذشته درمجموع 400 روحانی و طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی به اردوهای جهادی مناطق محروم استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام محمدی همچنین با اشاره به اینکه اردوهای جهادی طلاب و روحانیان بسیجی غالباً در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته برگزار می‌شود، ادامه داد: اردوهای جهادی آخر هفته بسیجیان روحانی و طلبه خراسان شمالی در مناطق حاشیه‌ای شهرها و روستاهای نزدیک برگزار می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 461 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات