۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۸۳۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین میر شفیعی:

درک حقیقت صبر برترین دستاورد ماه رمضان است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) درک حقیقت صبر را برترین دستاورد مؤمن در ایام ماه مبارک رمضان توصیف کرد و گفت: صبر زمینه درک حقیقت تقوا است.
حجت الاسلام میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق میر شفیعی امروز در آیین سحرگهان آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد به بررسی آثار و برکات ماه رمضان از منظر مبانی ثقلین پرداخت و اظهار داشت: کمترین دستاوردهای مؤمن در ماه مبارک رمضان نجات از جهنم، آمرزش و وصال به بهشت برین توصیف شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که روزه‌داری حقیقت مهمانی در پیشگاه ازلی خداوند متعال است، ابراز داشت: مؤمن روزه‌دار مهمان خالق هستی است این در حالی است که حدودی برای احصا و شمارش صواب و پاداش در این ماه مبارک تعیین نشده است بر این اساس خواب مؤمن در مبانی شرع مقدس اسلام عبادت توصیف شده است.

کارشناس رسانه ملی در ادامه بیان آثار ماه مبارک رمضان به مسأله تمرین بندگی در پیشگاه خداوند متعال اشاره کرد و گفت: تمرین بندگی به معنای تمرین حدود خاصه ایمان است، بر این اساس ماه مبارک رمضان در ادبیات روایی ماه میهمانی و ماه بندگی توصیف می‌شود.

وی ادامه داد: تشویقات شرع مقدس اسلام به انواع احکام بندگی الگویی از سبک زندگی را برای مؤمن مجسم می‌سازد که اگر مؤمن پس از ماه مبارک در برابر این هویت صبر پیشه کند مسلماً وادی سلام را درک خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین آثار و جایگاه ماه مبارک رمضان از منظر قرآن پرداخت و اظهار داشت: ماه رمضان ماه آموختن تقوای الهی است بر این مدار قرآن کریم مؤمن را به صبر و نماز در برابر مشکلات و سختی‌ها دعوت کرده است.

وی ادامه داد: رمضان حقیقت صبر آموزی است بر این اساس اگر مؤمن ساحت صبر را درک کند به حقیقت تقوا دست پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرشفیعی با تأکید بر این‌که تفاسیر ادبیات قرآن کریم را در واژه «صبر» به روزه تعبیر کرده‌اند گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره آیه ۱۵۳ چنین فرموده است که«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا استَعينوا بِالصَّبرِ وَالصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ؛ ای افرادی که ایمان آورده‌اید! از صبر (و استقامت) و نماز، کمک بگیرید! (زیرا) خداوند با صابران است.»

وی ادامه داد: قرآن کریم استقامت و صبر را از اوصاف خاصه مؤمنان می‌داند بر این اساس برترین دستاورد مؤمن می‌تواند در ماه مبارک رمضان درک حقیقت صبر باشد./837/پ202/ب1

ارسال نظرات