۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۵۶۸۳۳۵

آیین شکرگزاری خادمان کریمه اهل‌بیت برگزار شد

آیین شکرگزاری خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) با حضور چند تن از مسئولان استانی، مدیران حرم مطهر حضرت معصومه و خادمان این آستان برگزار شد.
گزارشی از آیین شکرگزاری خادمان کریمه اهل‌بیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین شکرگزاری خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) با حضور چند تن از مسئولان استانی، مدیران حزم مطهر حضرت معصومه و خادمان این آستان شامگاه امروز برگزار شد.

بر اساس این گزارش آیت‌الله سید محمد سعیدی ضمن تقدیر از تلاش دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای برنامه‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان از نقش کلیدی برخی از دستگاه‌ها در پروسه ارائه خدمات به زائران گفت و تصریح داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای ارائه خدمات متفاوت به زائران و مجاوران حرم مطهر بود که امیدواریم به شیوه مطلوب توانسته باشیم از این فرصت استفاده کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این‌که بدون مشارکت رسانه ملی نمی‌توانستیم برنامه‌های حرم مطهر را به اطلاع مردم کشور و جهان برسانیم، گفت: تلاش‌های صورت گرفته در عرصه اطلاع‌رسانی‌های زمینه ترویج فرهنگ دینی و معارف قرآنی فراهم شد این در حالی است که رسانه‌ها باید همواره توجه داشته باشند که هر خدمتی که برای این خاندان انجام شود موردتوجه این بزرگواران قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه قم ترویج معارف دینی را لازمه خدمت صادقانه توصیف کرد و ابراز داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بوده است که حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه زمینه ترویج معارف دینی گسترده‌ای را فراهم کرده‌اند.

در ادامه این آیین سید مهدی صادقی، استاندار قم خدمت به ساحت معصومین علیهم‌السلام را افتخار بزرگی دانست و گفت: «حمایت از کالای ایرانی» یک شعار استراتژیک و یک تکلیف و منطق ملی و دینی است.

صادقی در بخش پایانی سخنان خود به مساله خشک‌سالی اشاره کرد و ابراز داشت: استان قم ازجمله استان‌های خشک‌سال است به همین علت باید به موضوع کمبود آب توجه ویژه داشته باشیم؛ بر این مدار امیدواریم اقشار مختلف مردم در راستای رفع مشکل کم‌آبی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به رسالت ملی و استانی خود عمل کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آستان در ماه رمضان پرداخت و گفت: روزانه 10 هزار افطاری ساده و سه هزار افطاری گرم توزیع‌ شده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به توزیع 100 هزار غذای تبرکی افطاری و 21 هزار سحری میان زائران و مجاوران حرم مطهر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار فعالیت‌های رفاهی و خدماتی، فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی نیز دنبال شده، آیین‌های ترتیل حرم مطهر طی بیش از دو دهه گذشته ازجمله برجسته‌ترین آیین‌های قرآن‌خوانی جهان اسلام بوده است.

وی ادامه داد: برپایی محافل ترتیل نوجوانان، بانوان و عمومی از جمله اقدامات فرهنگی حرم مطهر در ماه مبارک بوده است.

حجت‌الاسلام فلاحی از ترتیل نوجوانان به‌عنوان یک‌نهاد هفت‌ساله در حرم مطهر یادکرد و ابراز داشت: در حوزه معاونت پشتیبانی نیز خادمان حرم مطهر برای رفع نیازهای خادمان دیگر حوزه‌ها گام‌های مطلوبی را برداشته‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به میزبانی ویژه از زائران بین‌المللی حرم مطهر عنوان کرد: 16 هزار و 500 نفر از این زائران طی ماه مبارک رمضان مورد استقبال قرار گرفتند.

در پایان‌بخش ابتدایی این آیین حجت‌الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم به ارائه گزارشی در حوزه ترویج آموزه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان بر پایه فعالیت‌های رسانه‌ای پرداخت و اظهار داشت: روزانه فقط 6 ساعت از پخش شبکه نور به برنامه‌های حرم مطهر اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان بیش از 100 نفر از نیروهای صداوسیما در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حرم مطهر مشارکت داشته و درمجموع از آستان مقدس بیش از 60 هزار دقیقه برنامه در رسانه‌های استانی، ملی و بین‌المللی منعکس‌شده است.

مدیرکل صداوسیمای استان قم از مشارکت شبکه‌های رادیویی قم، قرآن، معارف، ایران، طراوت و شبکه‌های تلویزیونی نور، سه، آموزش، شما، تهران، افق و خبر در راستای انعکاس برنامه‌های آستان مقدس تقدیر کرد و گفت: امسال در حوزه برون‌مرزی 13 شبکه ماهواره‌ای غیر از شبکه‌های صداوسیما برنامه‌های قرآنی حرم را پوشش دادند.

این آیین با ضیافت افطاری و غبارروبی خادمان کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام به کار خود پایان داد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات