۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۴
کد خبر: ۵۶۸۳۳۲
آیت‌الله سبحانی:

گام برداشتن در مسیر رضایت الهی روح انسان را قدرتمند می کند

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که دین مبین اسلام برای تقویت روح راه حلالی را معین کرده است، گفت: انسان‌ها اگر در راه رضای الهی گام برداند، روحشان به قدرتی قدرتمند می‌شود که می‌توانند در عالم ماده اثرگذار باشند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، چهارشنبه شب در ویژه برنامه معارفی ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، با اشاره به رابطه با اولیای الهی و مقامات آنها در قرآن کریم گفت: دانشمندان بر این باورند که بشر اگر به بدن خود توجه داشته باشد قوه جسمی او قوی میشود اما از لحاظ روحی ضعیف خواهد بود اما در صورتی که نسبت به عالم ماده و بدن توجه کمتری داشته باشد و به روح خود اهمیت دهد، روحش تقویت شده و مبدأ آثار میشود.

حضرت آیتالله سبحانی با بیان این که انسان برای تقویت روح خود دو راه پیش رو دارد، تصریح کرد: یک مرتاض برای تقویت روح و نفس خود از روشهای حرام بهره میگیرد و زمانی که آن ریاضتهای حرام به پایان رسید با یک نگاه میتواند جسم سنگینی را حرکت دهد.

وی با اشاره به این که دین مبین اسلام برای تقویت روح راه حلالی را معین کرده است، عنوان کرد: انسانهای صالح اگر در راه رضایت الهی گام بردارند و کمتر گناه کنند و یا گناه نکنند، روحشان به قدرتی قدرتمند تبدیل میشود که میتوانند در عالم ماده اثرگذار باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: هر چند که برخی از افراد تقویت روح از راههای حلال را ولایت تکوینی میدانند ولی در حقیقت این کار به منزله ولایت بر بخشی از جهان است.

وی خاطرنشان کرد: معجزه‌های انبیای الهی کار خارق‌العاده‌ای بوده است که انسان‌های دیگر توان آن کار را نداشتند. انبیای الهی همچون حضرت موسی به سبب اطاعت از خداوند متعال چنان قدرتی پیدا میکردند که با کوبیدن عصای خود بر زمین 12 چشمه از زمین میجوشد.  

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: نخستین آیه سوره اسراء بیانگر روح قدرتمند پیامبر اکرم(ص) است که در شب، تاب سیر کردن فاصله میان مسجد الحرام تا مسجد الاقصی را داشته است.

وی ابراز داشت: جوانان توجه داشته باشند که اگر راه تقوا و سلوک صحیح را زیر نظر استادی ببینند. گاهی از اوقات خواهند توانست در این عالم اثرگذار باشند. دستشان را بر سر مریضی بگذارند و با قرائت چندین آیه موجب شِفای بیمار شوند.

حضرت آیتالله سبحانی با تأکید بر این که ربوبیت از آنِ خدا است، تصریح کرد: سالکان حقیقی راه خداوند متعال، تنها بر بخشی از عالم اثرگذار هستند. علمایی همچون آیتالله نخودکی اصفهانی و آیتالله قاضی از جمله آن سالکانی هستند که سالیان درازی این طریق را پیموده و توانستند بخشی از طبیعت را در اختیار بگیرند./878/ پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات