۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۶۸۳۰۸
رییس اداره زکات خراسان شمالی مطرح کرد؛

پیش‌بینی جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان زکات فطره در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام هاشمی با یادآوری اینکه پارسال ۱۶ میلیارد ریال زکات فطره در خراسان شمالی جمع‌آوری شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال مردم مؤمن و معتقد این استان بیش از ۲۰ میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کنند.
حجت الاسلام هاشمی

حجت‌الاسلام سیداسماعیل هاشمی، رییس اداره زکات خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، اظهار کرد: 250 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره و کفاره روزه با بیش از هزار صندوق در سطح استان خراسان شمالی دایر می‌شود.

وی افزود: پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره و کفاره روزه در مساجد، مصلاها، معابر، مراکز نیکوکاری شهری و روستایی و اماکن محل برگزاری نماز عید سعید فطر برپا خواهند شد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه شورای زکات خراسان شمالی مسؤول جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره است، اضافه کرد: همه مؤسسات خیریه متقاضی جمع‌آوری زکات فطره در این زمینه زیر نظر شورای زکات فعالیت کرده و صندوق‌های جمع‌آوری زکات هم با نشانه و عنوان شورای زکات برپا می‌شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس نیروی انتظامی از فعالیت هرگونه مؤسسه خیریه جداگانه درزمینهٔ جمع‌آوری زکات فطره جلوگیری کرده و مردم هم زکات فطریه خود را تنها به صندوق‌های شورای زکات واریز کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه بر اساس دستورات اسلامی زکات فطره باید در کوتاه‌ترین زمان به دست نیازمندان برسد، تصریح کرد: بر این اساس زکات جمع‌آوری‌شده در صبح روز عید فطر تا ظهر همان روز به دست نیازمندان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در مساجد و مصلاها تا پایان روز عید فطر ادامه دارد؛ اما سایر صندوق‌های جمع‌آوری زکات تا چند روز پس از عید فطر هم زکات فطریه مردم را دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به فراهم بودن زمینه بهره‌گیری از روش‌های نوین برای پرداخت زکات فطریه در استان، گفت: مردم مؤمن استان می‌توانند فطریه خود را با شماره‌گیری سامانه آنی پرداخت نیکوکاری از طریق #۵*۵*۰۵۸*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

رییس اداره زکات خراسان شمالی با یادآوری اینکه پارسال 16 میلیارد ریال زکات فطره در خراسان شمالی جمع‌آوری شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال مردم مؤمن و معتقد این استان بیش از 20 میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کنند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات