۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۶۸۲۸۰
استاد حوزه علمیه:

پایبندی به برخی اعتقادات دینی در جامعه کاهش یافته است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه متأسفانه پایبندی به برخی اعتقادات دینی در جامعه کاهش یافته است، گفت: علت یابی و درمان کاهش پایبندی به اعتقادات دینی نیازمند پژوهش­های علمی است.
سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت حوزویان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: واقعیت این است که طلاق، خشونت، دروغ و ... در جامعه وجود دارد و همه آحاد جامعه با مفهوم این آسیب ها و مضرات آن آشنا هستند؛ اما باز هم این آسیب ها تداوم دارد.

وی افزود: متأسفانه این آسیب ها در حال آسیب زدن به جامعه اند و باید مسؤولان امر کشف کنند که چرا این واژه ها به فرهنگ تبدیل شده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه افزایش طلاق یکی از این آسیب ها است، اضافه کرد: طلاق تنها حلالی است که عرش خدا را به لرزه در می آورد و باید این فرهنگ در جامعه دینی کم رنگ شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از علم و دانش پژوهشگران باید برای آسیب های با اولویت راه درمان بیابیم، افزود: بیشتر اشکالات و آسیب ها جامعه ما تناقض در عمل و اجرا است.

حجت الاسلام محمدی افزود: امام علی (ع) می فرمایند: «العسر یفسد الاخلاق» یعنی اگر اخلاق در جامعه خراب شده است ریشه آن ایجاد تنگناها در مباحث سیاسی، اقتصادی، فرهنگ و ... است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه اظهار کرد: بازتاب ایجاد تنگنا در هر حوزه ای خراب شدن اخلاق مردم جامعه است.

وی از مسؤولان خواست به دنبال این باشند که چرا در جامعه پایبندی مردم به بعضی از اعتقادات دینی کم رنگ شده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه متأسفانه پایبندی به برخی اعتقادات دینی در جامعه کاهش یافته است، گفت: علت یابی و درمان کاهش پایبندی به اعتقادات دینی نیازمند پژوهش­های علمی است./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات