۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۶۸۲۷۳
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد:

آمرزش بندگان از مهم‌ترین برکات لحظات پایانی ماه رمضان است

استاد حوزه علمیه قم عفو عمومی بندگان و گناهکاران را از مهم‌ترین برکات واپسین ساعات ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: بهشت به بهای حسنات خریداری می‌شود.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه در آیات و روایات جان مؤمن بهشت عنوان‌شده است، گفت: مؤمن بهشت را بهای حسنات و اعمال صالح خریداری می‌کند.

وی صدقه دادن را یکی از مصداق‌های عمل صالح و حسنات دانست و افزود: تنها پرداخت صدقات مالی در زمره صدقه نیست بلکه انسان هر عملی خیر و سنت حسنه‌ای را که در راه رضایت خدا انجام می‌دهد، صدقه محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سیره اهل‌بیت (ع) در این زمینه تصریح کرد: اهل‌بیت (ع) و ائمه معصوم هرگاه کسی چیزی را از ایشان درخواست می‌کرد او را دست‌خالی بازنگردانده و اگر پولی برای کمک به درخواست‌کنندگان نداشتند با مایه گذاشتن از اعتبار و آبروی خویش زمینه گره‌گشایی از مشکلات مردم را فراهم می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان‌های بزرگ بدون هیچ دغدغه‌ای گذشت کرده و انفاق می‌کنند؛ زیرا ظرف وجودی بزرگی دارند و سینه آن‌ها گشاده است.

وی گره‌گشایی از کار مؤمن را مهم دانست و اظهار داشت: انسان‌های بزرگ بسیار سخاوتمند هستند و هیچ‌وقت بنده‌ای را ناامید از در خانه خود بر نمی‌گردانند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از صفات مؤمن همان‌طور که بیان شد دارا بودن شرح صدر است به همین دلیل هنگامی‌که انسان شرح صدر پیدا می‌کند غیر از خداوند را در دل کوچک می‌شمارد و همین موضوع موجب می‌شود که مؤمن همواره در صراط مستقیم حرکت کرده و غیر خدا را نبیند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد صلوات را سنگین‌ترین حسنه‌ در میان حسنات عنوان کرد و ادامه داد: پیامبر (ص) در این زمینه می‌فرمایند من در قیامت کنار میزان خواهم ایستاد و اگر کسی از امت من سرمایه رفتن به بهشت را نداشته باشد، پاداش ذکر صلواتی که در دنیا فرستاده است را در میزان حسنات او خواهم گذاشت تا از این طریق وارد بهشت شود.

وی با اشاره به اینکه انسان مؤمن بسیار بخشنده و دارای ظرف وجودی عظیمی است، تصریح کرد: انسان مؤمن مصائب و سختی‌ها را تحمل و با جاهل مدارا می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر برکات آخرین شب ماه مبارک رمضان یادآور شد: خداوند در شب آخر ماه رمضان به‌اندازه همه ماه، بندگان را از آتش جهنم آزاد می‌کند./968/پ202/ب1

ارسال نظرات