۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۶۸۲۶۳
آیت الله فقیهی:

زیر پا گذاشتن ارزش ها انسان را به جایی نمی رساند

عضو جامعه مدرسین با اشاره به تلاش برخی برای مقابله با احکام الهی مانند حجاب گفت: اشتباه است که عده‌ای راه تقلید از غرب را در پیش بگیرند و اصول و ارزش‌های خود را رها کرده و پیرو فرهنگ بیگانه باشند.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 65 سوره بقره پرداخت و گفت: یکی از چیزهایی که در تورات وارد شده این است که روزی از جانب خداوند دستور آمد که روز شنبه تعطیل است و مردم باید در این روز درست از کار کشیده و به استراحت بپردازند؛ حضرت موسی(ع) نیز این موضوع را به قوم بنی‌اسرائیل اعلام کرد، اما این قوم پس از مدتی نافرمانی کرده و جلوی حکم خداوند ایستادند.

وی اضافه کرد: خداوند متعال نیز به سبب این نافرمانی آن‌ها را به بوزینه تبدیل کرد؛ حال در این مسأله اختلاف وجود دارد که آیا خداوند آن‌ها را تبدیل به بوزینه کرد و یا این‌که آن‌ها را به سبب تقلید کاری که انجام می‌دادند «قردة» خطاب کرده است.

آیت‌الله فقیهی با بیان این‌که نافرمانی گاهی از روی هوای نفس است و گاهی از لجاجت و ایستادگی در برابر حکم الهی نشأت می‌گیرد، ابراز داشت: این مسأله در جامعه امروزی نیز وجود دارد؛ گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد در مسأله حجاب لجاجت می‌ورزند، مانند کسانی که در خیابان انقلاب تهران کشف حجاب کرده و روسری را بر سر چوب قرار می‌دادند؛ این افراد با حکم الهی مقابله می‌کردند و مجازاتشان بسیار سنگین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: این اشتباه است که عده‌ای راه تقلید از غرب را در پیش بگیرند و اصول و ارزش‌های خود را رها کرده و پیرو فرهنگ بیگانه باشند.

وی با اشاره به‌ ضرورت عبرت گرفتن از تاریخ پیشینیان افزود: جهان بشریت باید تجربه‌های تاریخی در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را سرلوحه عمل خود قرار داده و عوامل شکست، پیروزی و رشد را از تجربه‌های آن‌ها استخراج کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری کند.

آیت‌الله فقیهی با بیان این‌که کسانی که می‌خواهند حکم خداوند را عوض کنند گناه بزرگی مرتکب می‌شوند، مطرح کرد: متأسفانه برخی اخیراً می‌گویند که در اسلام چیزی به‌عنوان حجاب وجود ندارد و یا صراحتاً اصل حجاب را منکر می‌شوند؛ باید گفت ممکن است که این افراد به حد کفر برسند، زیرا حکم صریح خداوند را تحریف می‌کنند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات