۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۶۸۲۳۲
با حکم وزیر علوم

حجت الاسلام ذبیحی سرپرست سازمان سمت شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی حجت الاسلام محمد ذبیحی را به عنوان سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و دانشگاهی (سمت) منصوب کرد.
حجت الاسلام ذبیحی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، منصور غلامی در حکمی حجت الاسلام ذبیحی از اساتید حوزه و دانشگاه را به عنوان سرپرست سازمان مطالعه و تدوین(سمت) منصوب کرد. در حکم انتصاب وی آمده است:

با سلام و احترام

ضمن ابراز تأسف و تأثر از ضایعه رحلت حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمد احمدی، جنابعالی را که مورد وثوق، اعتماد و قائم مقام ایشان بوده اید، به سرپرستی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و دانشگاهی (سمت) منصوب می کنم.

امید است با اتکال به خداوند متعال در رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، حفظ بیت‌المال، اعمال سیاست‌های مؤثر در صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط و قانونمندی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن سازمان، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.

گفتنی است حجت الاسلام محمد ذبیحی معاون پژوهشی و قائم مقام پیشین سازمان «سمت»، دارای درجه اجتهاد از حوزه علمیه و مدرک دکتری فلسفه از دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۸۰ به عنوان استاد و پژوهشگر نمونه دانشگاه شناخته شد.

عضویت در هیأت مؤسس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان، ریاست مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم، قائم‌مقام دانشگاه قم و ریاست انتشارات دانشگاه قم، در پیشینه اجرایی وی دیده می‌شود.

از جمله تألیفات او می توان به کتاب های «حکمت عملی از نگاه سه فیلسوف مسلمان فارابی، ابن سینا و ملاصدرا»، «داوری‌ ها، شناخت‌ شناسی و نظام نوری در فلسفه اشراق» و «فلسفه مشاء: با تکیه بر اهم آراء ابن سینا» اشاره کرد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات