۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۸۲۲۹
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مازندران خبر داد؛

تقویت انجمن های علمی مدارس| ساماندهی طلاب استعداد برتر

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از شناسایی طلاب پژوهشگر و ساماندهی آنها در قالب انجمن های علمی پژوهشی خبر داد.
مدیر سفیران هدایت ساری

حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از شناسایی طلاب پژوهشگر و ساماندهی آنها در قالب انجمن های علمی پژوهشی خبر داد.

وی با بیان این که طلاب مستعد و نخبه ای در مسائل پژوهشی در مدارس علمیه وجود دارند که نیازمند شناسایی و ساماندهی هستند، افزود: هدف از ساماندهی این طلاب پژوهشگر، بهره گیری از توان وظرفیت آنها در فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که استعدادهای برتری در مدارس علمیه هستند که می توان از توان علمی و پژوهشی آنها در فعالیت های تحقیقاتی حوزه بیشتر بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: عدم شناسایی و ساماندهی این طلاب نخبه موجب هدر رفتن توانمندی های علمی آنها می شود.

حجت الاسلام زارع با بیان این که انجمن های علمی مدارس علمیه فرصت مغتنمی برای بروز استعدادهای علمی و پژوهشی طلاب خواهد بود، تصریح کرد: در این انجمن های علمی به صورت تخصصی پیرامون موضوعات علمی در حوزه تبادلات علمی و تحقیقاتی صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انجمن های علمی باید در مدارس علمیه راه اندازی و فعال شوند، خاطرنشان کرد: این انجمن ها محل مناسبی برای تجمیع متخصصان آن رشته و همچنین محلی برای رجوع طلاب علاقه مند است.

حجت الاسلام زارع با بیان این که یکی از مهم ترین راه های نهادینه کردن امر پژوهش و تحقیق در حوزه، تأسیس انجمن های علمی است، تصریح کرد: خوشبختانه این حرکت ارزشمند چند سالی است در حوزه علمیه آغاز شده اما هنوز به شکل فراگیر در مدارس علمیه راه اندازی نشده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که انجمن های علمی در حوزه فرصتی برای تضارت آراء، بحث و تبادل نظر علمی پیرامون مسائل تخصصی در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: با نقد و مناظره های علمی در این انجمن ها می توان به یک نظریه مناسب در مسائل علمی و تحقیقاتی در حوزه دست یافت.

حجت الاسلام زارع با تأکید براین که تولید علم یکی از مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه است که با تقویت چنین مجامع علمی و تخصصی محقق می شود، تصریح کرد: این انجمن های علمی فرصت مناسبی برای شناسایی استعداد و ذخایر علمی در مدارس علمیه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که با توسعه و گسترش انجمن های علمی در مدارس علمیه می توان به بسیاری از نقاط ضعف های علمی، آموزشی، پژوهشی و اخلاقی در حوزه پایان داد، خاطرنشان کرد: در این مجامع علمی می توان از بسیاری سنت های ارزشمند و اصیل حوزه صیانت کرد و در عین حال به شیوه های نوین علمی و پژوهشی در حوزه دست یافت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از اقدامات ارزشمند حوزه در شناسایی استعدادهای برتر مدارس علمیه برگزاری جشنواره استانی علامه حلی بوده است، تصریح کرد: در طی سه دوره برگزاری این جشنواره در مازندران شاهد شناسایی تعدادی بسیار زیادی طلاب محقق و پژوهشگر در سطح مدارس علمیه بودیم.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که یکی از مهم ترین برنامه های ما ساماندهی این طلاب مستعد در انجمن های علمی است، خاطرنشان کرد: با تقویت این انجمن های علمی مرجعیت علمی و پژوهشی حوزه حفظ و تقویت خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر زیرساخت های پژوهشی در مدارس ما فراهم شده است، بیان داشت: باید با برنامه ریزی و چشم اندازی پژوهشی شاهد تحول و رونق این بخش در مدارس علمیه باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که موضوع پژوهش به هیچ جدای از مسائل آموزشی در حوزه نیست، خاطرنشان کرد: آموزش و پژوهش در حوزه باید تؤام با هم تقویت شود تا شاهد تحقق شعار تحول در حوزه باشیم./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات