۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۶۸۲۲۲
با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم صورت گرفت؛

اجرای طرح نور هدایت ویژه طلاب مدرسه علمیه کوثر فرخشهر

مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر به اجرای طرح نور هدایت ویژه طلاب مدرسه با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: به یقین اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان مقدمه و گامی بزرگ در جهت حفظ کل قرآن کریم خواهد بود.
اجرای طرح نور هدایت ویژه طلاب مدرسه علمیه کوثر فرخشهر

آمنه شاهرخی، مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تشریح مهمترین فعالیت های قرآنی این مدرسه در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: همه برنامه ها با حضور طلاب، اساتید و بانوان شهر به میزبانی خود مدرسه برگزار شد.

شاهرخی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی قرآنی در بین بانوان مهمترین هدف از اجرای برنامه های قرآنی این مدرسه در ماه مبارک رمضان بوده است، گفت: توانمند سازی طلاب و کادر مدرسه در عرصه امور قرآنی در زمینه های قرائت، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن نیز یکی دیگر از اهداف ما در اجرای این برنامه ها بوده است.

وی به اجرای طرح نور هدایت ویژه طلاب مدرسه با محوریت حفظ جزء 30 قرآن کریم اشاره کرد و افزود: به یقین اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان مقدمه و گامی بزرگ در جهت حفظ کل قرآن کریم خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر با تأکید بر اینکه اجرای این طرح در بین طلاب اقدامی پسندیده و به جا بود که باید با محوریت سایر جزءهای قرآن کریم نیز در طول سال ادامه پیدا کند و تنها مختص به ماه مبارک رمضان نباشد، اظهار کرد: به یقین تذکر رهبری مبنی بر اهمیت حفظ قرآن و تصریح بر ضرورت وجود ده میلیون نفر حافظ در کشور، دستوری عمومی برای کل جامعه و تذکری خاص و ویژه برای طلاب است که ان شاءالله با قوت در اولویت برنامه های این مدرسه قرار می گیرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه طرح نور هدایت در ماه مبارک رمضان در دو کلاس مجزا ویژه طلاب روزانه و خوابگاهی این مدرسه در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته برگزار شد، تصریح کرد: در مجموع همه طلاب مدرسه توانستند این طرح را با موفقیت و به طور کامل پشت سر بگذارند.

شاهرخی همچنین به برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم در زمینه های مختلف همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در این مدرسه ویژه طلاب و بانوان محله و شهر اشاره کرد و افزود: این کلاس ها در زمینه قرائت، تجوید، مفاهیم، تفسیر و ترجمه با حضور اساتید مدرسه همه روزه صبح ها در محل مدرسه برگزار شد.

وی قرآن کریم را بهترین منبع برای دریافت مفاهیم و دستورات الهی دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که نخستین و مهمترین وظیفه طلاب به ویژه مبلغان دینی، انتقال معارف و آموزه های الهی است؛ بنابراین یکی از وظایف حوزه های علمیه برگزاری طرح های مذکور است که باید به صورت جدی در دستور کار سالانه مدارس علمیه قرار گیرد./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات