۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۶۸۲۱۵
حجت الاسلام میرزا محمدی:

عقل و خرد از شناخت فضائل امام علی ناتوان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عقل و خرد از شناخت فضائل امام علی(ع) ناتوان است، گفت: با عقل بشری نمی‌توان به حقيقت معرفتی اميرمومنان(ع) دست یابیم.
میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد الهادی(ع)، گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمايند: تو خداوندی هستي که دائما از طرف تو به ما خير مي‌رسد.

وی افزود: ذات هر چيزي لاينفك است يعني نمي‌توان آن ذات را از او گرفت برای مثال ذات نمك شور بودن آن است، اگر اين شوري از نمك گرفته شود ديگر نمکی وجود ندارد. از این رو اينكه ما بگوييم خدا صداي ما را نمي‌شود و ما را فراموش کرده و... تهمتی است که به خداوند متعال روا می‌داریم.

حجت الاسلام میرزا محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه انسان باید از تهمت به خداوند پرهیز کند، ابراز کرد:  ذات خداوند رساندن دائمی خیر به بندگانش است و نشنيدن صداي بنده اصلا در ذات خداوند راه ندارد اينكه به ما فرموده‌اند دين خود را به قرآن، به ائمه اطهار(ع) و یا به يك اسلام شناس بسپارید براي این است كه افكار اشتباه خود را قبل از دیر شدن متوجه شویم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند سرنوشت هيچ امتی را تغيير نمي‌دهد مگر آن که خود آن قوم بخواهند، اظهار داشت: در توضیح این کلام خداوند می‌فرماید: حال ما می‌شنویم؛ فردی که انواع کارهای خلاف را انجام می‌دهد، اختلاس می‌کند، فحشا را ترویج می‌دهد و... بعد می‌گوید ای بابا این چه تقدیری بود که برای ما نوشتند؛ ما باید بدانیم این سخن با آنچه در قرآن آمده مخالف است و اين خود انسان است كه موجبات تباهي خويش را فراهم مي‌كند.

وی در بخش دیگر گفت: براساس آيات نوراني قرآن و همچنین روايات گوهربار ائمه اطهار(ع) پروردگار عالم اين نظام آفرينش را در زيباترين شكل ممکن آفريده است. از این رو ما در عالم زشتي نداريم و آنچه را که به عنوان زشتی می‌پنداریم در واقع بر اساس بینش ما تعريف شده است. این در صورتی است که بر اساس بينش وحي در نظام آفرينش زشتي نداریم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت موضوع امامت در عقاید شيعه، اظهار داشت: به حقيقت ملكوتي قرآن فقط خداوند و ١٤ معصوم اشراف كامل دارند و احدي دسترسی به حقيقت ملكوتي قرآن را ندارد و در نقطه مقابل نیز چنین است که به حقیقت معصومین(ع) هم فقط خداوند متعال اشراف دارد. لذا اگر ما تا قيامت از اميرمومنان(ع) دم بزنیم، كتاب بنويسيم و یا كنگره‌های بین المللی علمی برگزار كنيم با عقل بشری نخواهيم توانست به حقيقت معرفت اميرمومنان(ع)  برسيم.

وی افزود: پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايند: اگر تمام درختان عالم قلم، تمام درياها و اقيانوس‌ها مركب و جن و انس نويسنده بشوند نخواهند توانست فضايل اميرمومنان علی(ع) را شماره كنند، از این رو امام شخصيتي نيست كه بتوان با عقل بشري او را درک کرد و خيلي ساده و روان بخواهيم در مورد امام صحبت كنيم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات