۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۶۸۲۱۲
استاد حوزه علمیه:

زکات، سپر انسان در جهنم است

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: زکات، تعلقات به دنیا را از بین می برد و در جهنم سپر صاحب خود می شود.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت اسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان(عج) برگزار شد، در ادامه بحث زکات، گفت: در روایات داریم زکات، عفو و گذشت است.

وی افزود: بعضی از علما معتقدند نباید هنگام آموزش علوم آن ها را مخلوط کنیم زیرا با تفکیک حقایق ما یک دید ناقص نسبت به دین پیدا می کنیم و این راه اهل بیت(ع) نیست، در علم حقیقی و دین حقیقی تمام مسائل باهم است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: وجود مقدس حضرت محمد(ص) به خاطر شرافتی که بر عالم دارد و اشرف کائنات هستند دستگیری برای تمام امت ها و انبیا است. هر کدام از انبیا تنها به امت خود شاهد و گواهند ولی رسول خدا(ص) بر تمام امت ها شاهد و گواه هستند.

وی افزود: حضرت پیامبر(ص) رحمت للعالمین است، پیروزی حقیقی یعنی تجمع تام نور خدا در وجود مقدس ایشان. عفو بعد از پیروزی نصیب کسانی می شود که از جبهه خودی باشند اما برای دشمن عفو تنها با شمشیر امکان پذیر می شود تا کشته و پاک شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی بیان داشت: رحمت خدا بر غضب او سبقت دارد. اسرائیل و آمریکا غده های سرطانی هستند و فقط مرگ درمان آن هاست. در خانواده اگر شما نصرت دارید زکات آن عفو و مهربانی است رحمتی که عالم را فراگرفته 99 درصد باقی مانده آن در قیامت است.

وی افزود: اگر کسی قبل از اینکه فرشته مرگ جان او را بگیرد، بمیرد، و به حساب خود برسد قبل از اینکه به حساب او رسیدگی شود مرگ برای او مانند شهدای کربلا شیرین می شود. بنده ای نیست که مالی داشته باشد و زکات آن را ندهد جزء این که در قیامت در جهنم او را بسوزانند تا روز محاکمه او برسد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در روایت داریم که دلیل از دست رفتن اموال ندادن زکات است. زکات پل اسلام است و کسی که زکات را پرداخت کند از آن پل عبور می کند و مشکلی ندارد.

وی افزود: امام علی (ع) می فرمایند زکات و نماز وسیله قرب برای اهل اسلام است کسی که زکات مال خود را بپردازد راحت و دلشاد می شود. در دین اسلام دستوراتی وجود دارد که در عین سخت بودن، خوب است به آنها عادت کنیم. اهل بیت(ع) را از اول به نور عادت داده اند. ما متاسفانه از اول به دنیا عادت می کنیم؛ دلیل وابستگی به دنیا بسته بودن چشم دل است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی ابراز داشت: بهشت پیچیده شده در سختی هاست. حضرت محمد(ص) می فرمایند من دوست دارم در روزهای بلند سال روزه بگیرم و در زمستان با آب سرد وضو بگیرم. روح وقتی عاشق خدا باشد توانایی تحمل سختی ها را دارد. ما عاشق دنیا شده ایم در صورتی که عشق واقعی خداست و این دنیا گذرا.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسی که زکات بدهد دلشاد می شود. زکات تعلقات به دنیا را از بین می برد و در جهنم سپر برای صاحب خود می شود. کسی که با سختی زکات مال خود را می دهد دین را نفهمیده است و سودی نمی برد. عمل این شخص گمراهی و تباهی است؛ این شخص در دنیا و آخرت بدبخت است زیرا حق زکات را از بین برده است؛ خمس، زکات و صدقه را با عشق بدهید./969/پ202/ب1

ارسال نظرات