۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۶۸۲۰۷
رییس جمعیت شاعران آزاد ایران:

مشکلات فرهنگی کشور ناشی از ضعف ایمان است

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی کشور ناشی از ضعف ایمان است، گفت: ایران باید صادر کننده فرهنگ اصیل خود باشد نه اینکه فرهنگ‌های غیر اصیل دنیا را جذب کند.
عکس

به گزارش خبرگزاری رسا، سید عباس مجابی کارشناس فرهنگی و رییس جمعیت شاعران آزاد ایران، در جمع خبرنگاران و در همین موسسه گفت: بسیاری از مشکلات کشور به خاطر وجود ضعف فرهنگی است.

وی افزود: قرار بود ما انقلاب اسلامی را صادر کنیم نه اینکه ما از همه دنیا فرهنگ بگیریم و از فرهنگ اصیل خودمان غفلت کنیم متاسفانه اکثر بی اخلاقی‌هایی که امروز ما شاهد آن هستیم از ضعف ایمان است.

مجابی با بیان اینکه هدف پیامبراکرم(ص) از ابتدای بعثت کامل کردن مکارم الاخلاق بود، ابراز کرد: بی ادبی نوعی بی اخلاقی است آنچه اشکال در جامعه ما وجود دارد ناشی از بی اخلاقی است بنابراین اگر ما مروج اخلاق نیکو باشیم و اخلاق جامعه را اصلاح کنیم به طور قطع کشور نیز اصلاح خواهد شد.

رییس جمعیت شاعران آزاد ایران تحول فرهنگی کشور را در گرو تغییر سبک و زندگی مردم دانست و اظهار داشت: ما باید ببینیم امروز تا چه حد خواسته و نیاز ملت را کاهش دادیم آیا مسؤولان متعهد در این زمینه برای مردم کار کرده‌اند تا بتوانند در زمینه فرهنگی به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه ما با ایجاد بستر فرهنگی اقدام به تولید بیش از 200 ساعت فیلم راش و قابل پخش کردیم، گفت: این اقدام بدون کمترین حمایت دولتی صورت گرفته است.

مجابی در ادامه بیان داشت: برگزاری چهار اجلاسیه شاعران همسرا و همچنین برگزاری سومین نشست شاعران آزاد ایران همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) با حضور شاعران داخلی و خارجی از دیگر اقدامات این مجموعه به شمار می‌رود.

در ادامه بیگ زاده تهیه کننده فیلم فاخر امام علی(ع) گفت: اگر مقداری به تاریخ نگاه کنیم متوجه می‌شویم اکثر نخست وزیران و صدراعظم‌های ایران از ادبا بودند و این نقطه عطفی برای شکوفایی کشور به شمار می‌رفت.

وی افزود: امروز انجمن‌های ادبی می‌توانند با ارائه مفاهیم گفتمانی در شکوفایی کشور نقش آفرین باشند.

بیگ زاده با تاکید بر اینکه فرهنگ ایرانی باید در کشور نهادینه شود، ابراز کرد: فرهنگ اصیل ایرانی بسیار ریشه دار و با مفهوم است؛ متاسفانه امروز برخی کلمات نا مفهوم را کنار هم می‌گذارند سپس جمله نامفهوم تولید می‌کنند بعد تنصور می‌شود جمله‌ای فلسفی بیان کرده‌اند.

بیگ زاده با بیان اینکه امروز سینمای ایران نیاز به نشانه سازی دارد، گفت: یکی از کارهایی که این موسسه در دست اقدام دارد ایجاد یک آکادمی برای هنر هفتم است تا بتوانیم جوانان علاقمند و مستعد را جذب کرده و به آنان آموزش‌های لازم را بدهیم و هدف ما از این اقدام عدم وابستگی سینمای ایران به غیر است.

بیگ زاده در پایان ادامه داد: با احداث این آکادمی به جوان این فرصت داده می‌شود تا بتوانند در فرهنگ کشور تاثیرگذار باشد خوشبختانه در سال جاری این آکادمی ایجاد و به صورت گسترده به فعالیت خود ادامه خواهد داد./813/د103/ب1

ارسال نظرات