۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۶۸۲۰۰
تحولات فلسطین:

ادامه تظاهرات ساکنان کرانه باختری در حمایت از مردم غزه

تظاهرات ساکنان کرانه باختری در حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدامات مجازاتی ابومازن علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد.
تظاهرات غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‌ها تن از شهروندان ساکن شهر رام الله در کرانه باختری روز گذشته با برگزاری یک تحصن پرشور، عدم رفع تحریم‌های تشکیلات خودگردان فلسطین علیه نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اجرای فوری تصمیمات شورای ملی در خصوص حقوق کارمندان شدند.

شهروندان فلسطینی پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن شعارهایی در خصوص ضرورت اجرای فوری تصمیمات شورای ملی مبنی بر رفع کامل تحریم‌ها علیه نوار غزه نوشته شده بود.

«حسن خریشه» از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین در حاشیه این تجمع به فلسطین الیوم گفت که این تجمع در درجه اول برای عذرخواهی از ساکنان نوار غزه است، زیرا ما در کرانه باختری نتوانستیم تحریم‌ها علیه آن‌ها را لغو کنیم.

وی از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که به خواسته‌های ملت فلسطین مبنی بر پایان دادن به تحریم‌ها علیه نوار غزه عمل کند و چنین تصور نکند که غزه با این تحریم‌ها روزی علیه مقاومت شورش خواهد کرد، زیرا غزه همیشه علیه اشغالگری شوریده است.

از سوی دیگر «عصمت منصور» یکی از فعالان شرکت کننده در این تجمع گفت: لازمه موفقیت این حرکت ادامه و توسعه آن و انتقال آن به مناطق و شهرهای دیگر است.

شامگاه یکشنبه بیستم خرداد، تظاهرات گسترده‌ای در شهر رام الله مقر تشکیلات خودگردان برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان خواستار لغو تحریم‌های تحمیل شده از سوی تشکیلات خودگردان بر ضد نوار  غزه شدند.این تظاهرات گسترده در چارچوب جنبش مردمی پویش تحریم‌ها علیه نوار غزه را لغو کنید، برگزار شد و منابع فلسطینی آن را گسترده‌ترین تظاهرات طی سالیان اخیر توصیف کرده‌اند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات