۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۶۸۱۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمین میر شفیعی:

زیارت بارز ترین نماد ولایت محوری است

کارشناس رسانه ملی فطرت را زبان زیارت توصیف کرد و گفت: قلب زمینه دریافت معارف امام معصوم در زیارت است.
حجت الاسلام میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق میر شفیعی امروز در آیین سحرگهان آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد به بررسی اهمیت و جایگاه درک امام معصوم در زندگی مؤمن پرداخت و اظهار داشت: در عصر حاضر چون بشر از فیض بهره مستقیم از ساحت امام معصوم علیهم‌السلام نبرده است درک درستی از این حقیقت نداشته و نمی‌تواند به‌درستی درک کند که تعلیم در ساحت امام چه اوصافی دارد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که یکی از ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) این است که ایشان بیش از 20 سال تحت تعلیم مستقیم امام رضا (ع) بوده‌اند، گفت: با بررسی زندگی حضرت معصومه (س) می‌توان دریافت که درک ساحت معصوم علیهم‌السلام و فراگرفتن مبانی دینی از چنین ساحتی می‌تواند چه اوصافی داشته باشد.

کارشناس رسانه ملی فطرت را زبان زیارت توصیف کرد و گفت: قلب زمینه دریافت معارف امام معصوم در زیارت است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین آثار و جایگاه زیارت حضرت معصومه (س) در بیان امام معصوم علیهم‌السلام پرداخت و گفت: در نصوص ثقلین از امام هشتم (ع) نقل‌شده است که «حضرت به سعد فرمود: نزد شما قمی‌ها از ما اهل‌بیت قبری است. سعد پرسید: قبر فاطمه دختر موسی (ع) را می‌فرمایید؟ فرمود: آری، هرکس او را زیارت کند و عارف به شأن و حق وی باشد، بهشت پاداشش خواهد بود. هنگامی‌که کنار قبر آمدی، نزد سر مقدس، روی به قبله بایست و پس از ۳۴ مرتبه الله‌اکبر و ۳۳ مرتبه سبحان‌الله و ۳۳ مرتبه الحمدالله، بگو: السلام علی آدم صفوه الله، السلام علی نوح نبی الله و…الی آخر»

وی ادامه داد: متن زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) از سوی امام رضا (ع) به سعد تعلیم و به دست ما رسیده است این در حالی است که امام رضا (ع) زیارت حضرت معصومه (س) را برابر با صواب زیارت خود توصیف فرموده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر شفیعی زیارت را نمونه بارز محبت به ساحت اهل‌بیت (ع) توصیف کرد و ابراز داشت: در بین زیارات امامان معصوم علیهم‌السلام زیارت امام حسین(ع) دارای اوصاف ویژه‌ای است؛ بر این اساس برای زائر امام حسین کیمیایی توصیف‌شده است که می‌توان آن را نوعی تولد دوباره و بیمه‌ای در برابر گناه تلقی کرد./837/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات