۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۶۸۱۱۵
مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

برگزاری دوره تابستانه ترجمه معانی و مفاهیم قرآن در ۵ مدرسه علمیه

حجت الاسلام سیاح با اشاره به اینکه طرح هفت آسمان به عنوان پایلوت در استان خوزستان اجرا می شود، گف: دوره تابستانه ترجمه معانی و مفاهیم قرآن کریم در پنج مدرسه علمیه استان برگزار می شود.
قرآن

حجت الاسلام امير سیاح، مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اجرای طرح «هفت آسمان» عنوان داشت: برای تابستان دوره ترجمه معاني و مفاهيم قرآن کریم ویژه برادران به مدت 10 روز و با حضور اساتیدی از قم برگزار می شود و نام نویسی از علاقه مندان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه دوره از 9 تا 18 تیرماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دوره ترجمه معاني و مفاهيم قرآن کریم یک مرحله از طرح هفت آسمان است که کتاب آموزش و ترجمه مفاهیم قرآن کریم اثر (سید هادی محدث، حمید صفار هرندی و ابوالفضل علایی) منبع اصلی آن خواهد بود.

این مقام مسؤول با اشاره به طرح هفت آسمان ادامه داد: این طرح در هفت مرحله که پنج مرحله نخست قرآنی دو مرحله پایانی بحث صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است، به بهترین شکل ممکن برگزار و به اهداف مدنظر دست پیدا کردیم و دوره ترجمه معاني و مفاهيم قرآن در راستای همان طرح اما به صورت ویژه تر پیگیری می شود.

حجت الاسلام سیاح اظهار داشت: نام نویسی در دوره ترجمه معانی و مفاهیم قرآن ویژه طلابی است که در طرح هفت آسمان شرکت دارند و به واقع طلاب مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک، علی بن ابی طالب(ع) ایذه، جزائریه شوشتر، خاتم الانبیاء اهواز و امام محمدباقر(ع) شوش شرکت کنندگان این دوره هستند.

وی با تأکید بر اینکه طرح هفت آسمان به عنوان پایلوت در استان خوزستان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز این طرح در 5 مدرسه جدید اجرا خواهد شد.

مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان گفت: پس از طی مراحل هفتگانه، آزمون کتبی و شفاهی گرفته شده و در صورت موفقیت گواهی پایان دوره به طلاب اهدا می ‌شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات