۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۶۸۱۰۹
آیت الله اعرافی:

علوم و معارف قرآنی باید در سراسر جهان گسترش پیدا کند | ضرورت تقویت جلسات تفسیر موضوعی با رویکرد مسائل جدید

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که قرآن برای همه اقوام و در همه عرصه ها مایه هدایت است، گفت: علوم و معارف قرآنی باید به وسیله هجرت طلاب خارجی به شهرها و کشورهای خود در سراسر جهان گسترش پیدا کند.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر جامعه الصطفی العالمیه ظهر امروز پیش از جلسه درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله سبحانی که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: باید در این ماه مبارک از مرجعیت معظم حضرت آیت الله سبحانی تقدیر و تشکر داشته باشیم که در طول بیش از یک دهه گذشته و نزدیک به 14 سال محفل قرآنی تفسیر قرآن را با وجود مشاغلی که دارند تعطیل نکرده اند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اصحاب رسانه برای پوششش مناسب رسانه ای این جلسه اظهار داشت: همه ما می‌ دانیم که اگر حوزه بخواهد پیام ماه مبارک رضمان را دریافت کند و قرآنی شود، علم رغم همه تلاش های صورت گرفته همچنان نیازمند برداشتن گام های بلند تری است.

آیت الله اعرافی افزود: البته جامعه المصطفی در برنامه های تربیتی، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی خود رویکرد قرآنی را پایه گذاری کرده و دستاوردهای خوبی داشته است و در فضای کلان حوزه هم اهتمام بیشتری نسبت به مسائل قرآنی دیده می‌ شود تا جایی که بنده در یک محفل 30 محور پردازش علوم قرآنی در حوزه را مورد اشاره قرار دادم.

وی با بیان این که معارف قرآن باید در همه علوم و دانش ها بیشتر تجلی کند، خاطرنشان کرد: ما باید به رشته های قرآنی بیشتر بپردازیم و جلساتی مثل این نشست که در سطح مرجعیت و عالی ترین مراتب حوزه برگزار می‌ شود نیز گسترش پیدا کند و تفسیر بیش از گذشته اجتهادی و جامع شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: در دنیای امروز به تفسیرهای موضوعی نو و پرداختن به مسائل مستحدث از منظر قرآن کریم نیاز جدی داریم چراکه معقدیم سعادت دنیا و آخرت ما در پرتو قرآن و اهل بیت(ع) حاصل می‌ شود؛ بنابراین باید به قرآن بیش از گذشته بپردازیم و المصطفی این افتخار را دارد که به مباحث قرآنی پرداخته ولی باید شعاع مباحث تفسیری را به سراسر عالم گسترش دهد.

وی تأکید کرد: ما نیازمند آن هستیم که معارف اسلامی و علوم قرآنی را توسعه و عمق ببخشیم و در عین حال هجرت و نفر و مهاجرت تبلیغی در شهرها و کشورها وظیفه جدی ما است، چراکه هدایت قرآن اطلاق دارد و در همه ابعاد فردی، اجتماعی و دنیوی و اخروی باید به قرآن باز گردیم که در این عرصه حوزه باید پیشگام باشد.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود ماه رمضان فرصتی گرانبها برشمرد و با تبریک عید سعید فطر عنوان کرد: ماهی که در انتهای آن قرار داریم بهار فقرا بود و مردم ما در خدمت رسانی به فقرا کوشش کردند و همین طور بهار قرآن بود چراکه برنامه های متنوع قرآنی داشتیم و همین طور در روز قدس همه امت اسلام در برابر مظالم استکبار حضور چشم گیری داشتند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات