۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۶۸۰۹۸

راهکار فلسطینیان برای مقابله با اقدامات خائنانه امارات و عربستان در قدس اشغالی

نهادهای اسلامی و مسیحی شهر قدس کمیته‌ای را برای مقابله با تلاش‌های امارات و عربستان برای خرید املاک فلسطینی‌های شهر قدس به عنوان مقدمه‌ای برای یهودی این این شهر تشکیل دادند.
قدس بیت المقدس مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، شهر اشغالی قدس بعد از افشای نقشه امارات به رهبری محمد دحلان  از سران کنارگذاشته شده جنبش فتح درخصوص خریداری املاک شهروندان عرب در بخش قدیمی شهر قدس برای شهرک ساسی در جوار مسجد الاقصی در نگرانی به سرمی برد.

کمال الخطیب نایب رییس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 48 این خبر را فاش کرده است.

محافل فلسطینی در شهر قدس گفتند که نهادهای اسلامی و مسیحی شهر قدس گام هایی را برای محافظت از املاک اسلامی و مسیحی این شهر در برابر هرگونه خریداری یا فروش آنها به طرف های عرب در خلیج فارس و در صدر آنها امارات و عربستان اتخاذ کرده اند.

جمال عمرو عضو هیأت عالی اسلامی شهر قدس گفت: اتحادیه های اسلامی و مسیحی در قدس برای تشکیل کمیته ای از کارشناسان و پژوهشگران داخل این شهر برای رصد هرگونه تلاش مشکوک جهت خرید املاک عربی در بخش قدیمی شهر قدس توافق کردند. ماموریت این کمیته محدود به ثبت دفتری همه املاک عربی در بخش قدیمی شهر قدس و شناسایی صاحبان آنها و املاک آنها و تاریخ خرید ملک است.

وی افزود: این کمیته قرار است در چند روز آینده فعالیت خود را با توصیه به ساکنان قدس درخصوص اطلاع دادن هرگونه تلاش دلالان خارجی برای خرید املاک شهر قدس آغاز کند.

عمرو هشدار داد: عربستان و امارات نقش مکمل برای تحقق اهداف مشکوکی در شهر قدس را بازی می کنند. امارات در تلاش برای سیطره بر بیشترین میزان املاک در شهر قدس از طریق پیشنهاد مبالغ هنگفت به صاحبان آنها برای فروش املاکش خودشان با سوء استفاده از نیازهای مالی آنها است.

وی افزود: اما نقش عربستان در ایجاد یک پیکره اسلامی و مسیحی جدید در قدس از طریق استقرار دهها عالم درباری است تا در راستای سلب قیمومیت اردن از شهر قدس خدمت کنند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات