۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۶۸۰۷۸
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی:

زکات فطره باید با اولویت به دست نیازمندان برسد

رییس شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به محل هزینه‌کرد زکات فطره، گفت: زکات فطره و کفاره روزه باید در کوتاه‌ترین زمان و با اولویت به دست نیازمندان برسد و در سایر محل‌ها هزینه نشود.
یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، اظهار کرد: پرداخت زکات فطره بر همه مسلمانان و افراد تحت تکفل آن‌ها واجب است.

وی که رییس شورای زکات خراسان شمالی هم هست با اشاره به محل هزینه‌کرد زکات فطره، گفت: زکات فطره و کفاره روزه باید در کوتاه‌ترین زمان و با اولویت به دست نیازمندان برسد و در سایر محل‌ها هزینه نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر پول زکات فطره را جدا کردیم نباید پول جداشده را دومرتبه وارد پول عمومی خود کنیم و این مسئله‌ای است که باید از سوی مردم رعایت شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: همچنین اگر می‌خواهیم پول زیادتری را به‌عنوان زکات فطریه بدهیم این اشکال هم شرعی دارد. کسی که می‌خواهد مبلغ بیشتری بدهد باید جای دیگر و تحت عنوان دیگری این مبلغ را بدهد تا مبلغ فطریه به‌صورت مشخص و معین و با نیت قرب به خداوند باشد.

وی با بیان اینکه شورای زکات متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات است اضافه کرد: صندوق‌های شورای زکات شامل بیش از هزار صندوق به‌صورت متحدالشکل در 250 پایگاه در مناطق مختلف استان برپا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: فعالیت صندوق‌های برپا شده در مصلاها و مساجد قبل از نماز عید فطر آغاز شده و تا بعد از نماز هم ادامه دارد اما فعالیت صندوق‌ها و پایگاه‌های دایر شده در شهرها تا چند روز پس از عید فطر هم ادامه خواهد داشت./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات