۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۶۸۰۶۶
بنیانیان:

کار فرهنگی بدون توجه به محتوا و رفتار امکان ندارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انجام کار فرهنگی بدون توجه به محتوا و رفتار امکان ندارد و باید دانست که همه دین با تلویزیون حفظ نمی شود و باید مساجد، روحانیت و محتوا احیا شود.
بنیانیان

حسن بنیانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به پیوست فرهنگی در کشور اظهار داشت: تغییرات آگاهانه مربوط به سازمان های فرهنگی است و ملاحظات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: آگاهی باید متناسب با ویژگی های شخصیتی افراد باشد و یکی از دلایلی که محافل متعدد مذهبی داریم این است که مخاطب شناسی میان اقشار مختلف وجود ندارد.

استاد سواد رسانه تبلیغات اسلامی اظهار داشت: آگاهی های هدفمند باید انطباق با شرایط محیط داشته باشد و از آگاهی های مورد پذیرش افراد استفاده شود.

وی ادامه داد: از ویژگی های گرایش و تمایل درونی در میان افراد این است که فرد ابتدا در مرحله نخست رفتار مورد نظر خود در جامعه و در نزد نزدیکان خود منعکس می کند و سپس عکس العمل محیط را بازخورد گیری می کند تا آماده آن رفتار شود.

بنیانیان ابراز داشت: یک مبلغ باید به گونه ای مجازات و کیفر اسلامی را برای جوان تبیین کند که شیرینی آن در کام جوان احساس شود و نسبت به آن انزجار نداشته باشد.

وی افزود: انجام کار فرهنگی بدون توجه به محتوا و رفتار امکان ندارد و باید دانست که همه دین با تلویزیون حفظ نمی شود و باید مساجد، روحانیت و محتوا احیا شود.

استاد سواد رسانه تبلیغات اسلامی گفت: در زمبنه فرهنگ سازی ناخودآگاه باید گفت که یکی از کارکردهای مهم مساجد انتقال فرهنگ به جوانان است و مساجد یک رسانه هستند و نباید این مراکز به تعطیلی گرایش پیدا کنند.

وی در پایان گفت: با از بین رفتن مساجد پایگاه روحانیت از بین می رود و گسست میان روحانیت و مردم به وجود خواهد آمد./۹۷۹/ت303/ب1

ارسال نظرات