۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۶۸۰۲۸

برقراری بیش از ۶۰ پایگاه جمع آوری زکات در شهرستان های لرستان

رییس اداره امور اجرایی زکات لرستان از برقراری پایگاه های ثابت و سیار در استان خبر داد و گفت: زکات فطره در شهرستان ها از سوی بیش از ۶۰ پایگاه ثابت و در مناطق روستایی توسط پایگاه های سیار جمع آوری می شود.
زکات فطره

حجت الاسلام منوچهر محمدی، رییس اداره امور اجرایی زکات لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اعلام مبلغ زکات فطره از سوی نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: این مبلغ هفت هزار تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) متولی جمع‌آوری زکات فطره است، افزود: پایگاه های ثابت و سیار در استان در روز عید فطر مبلغ زکات فطره را جمع آوری می کنند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه یادآور شد: در هر شهرستان در استان لرستان بیش از 60 پایگاه مسؤول جمع آوری زکات فطره است و در مناطق روستایی نیز این اقدام با مسؤولیت پایگاه های سیار صورت می گیرد.

وی به مبلغ زکات فطره جمع آوری شده در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره جمع آوری و بین فقرا تقسیم شد.

رییس اداره امور اجرایی زکات لرستان به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت این مهم در برقراری عدالت اجتماعی مؤثر است.

حجت الاسلام محمدی پرداخت زکات را امری واجب دانست و گفت: این مهم موجب همبستگی اجتماعی می شود./9451/ت303/ب1

ارسال نظرات