۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۶۷۹۴۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

امام خمینی و تحقق مدل انسان ولایی

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی گفت: امام خمینی(ره) نشان داد مدل انسان ولایی، متصل به خدا و کارا در رفع مشکل جامعه قابل تحقق است؛ اتصال به خدا در ملکوت اتفاق می افتد و رفع مشکل مردم در مُلک.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گردهمایی تولید علم دینی بر مبنای فقه الخمینی(ره) که شامگاه گذشته در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی است و خداوند متعال در این سفره با عظمتِ معنوی، متاع‌های پربرکتی برای اهل آن تدارک دیده است.

وی افزود: یکی از بهترین کارها در ماه مبارک رمضان که ماه صیام، قیام و قرائت قرآن، افزون بر صله رحم و دستگیری از فقرا، این است که از سوی میزبان ضیافت که وجود مقدس امام زمان(عج) است انتخاب شویم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: سه شب اصلی قدر گذشته اما همان‌طور که در ادعیه این ماه آمده‌، هنوز وقت داریم. مهمترین عمل در این ماه ارتباط با ولایت است.

وی اظهار داشت: گاهی انسان حرکتی می‌کند که در عالم سیر، دارای زمان و به تعبیری شب قدر است که از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است و میزان اتصال شخص را به صاحب ضیافت یعنی امام عصر(عج) نشان می‌دهد. شب قدر در واقع ظرفیت یک انسان از باب اتصال به امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی بیان داشت: مرحوم علامه طباطبایی و شهید مطهری معتقد بودند امام کسی است که پرچمِ حرکتِ معنویِ اتصال از مُلک به ملکوت را به عهده می‌گیرد. یکی از بهترین ظروف این اتصال، شب قدر است.

وی ابراز داشت: برخی همواره شب‌ها و سحرهای زنده و حی دارند. مسیر صیرورتیِ برخی، شب عید فطر است. این سِیر هرسال باید برای انسان اتفاق بیفتد. شاخص انتخاب شدن ما از سوی امام زمان(عج)، شاخص آیه ولایت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر کسی در این ماه مبارک با اعمالی که انجام داده اتصال پیدا نکند شاید هیچ‌گاه نتواند متصل شود. کسی که خشوع نداشته باشد نماز و روزه‌اش سبب ارتقای او نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی گفت: امام خمینی(ره) نشان داد مدل انسان ولایی، متصل به خدا و کارا در رفع مشاکل جامعه قابل تحقق است؛ اتصال به خدا در ملکوت اتفاق می افتد و رفع مشکل مردم در مُلک.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدل انسان ولایی اگر در فرد و جامعه مرکبی از ایمان و عمل صالح تعریف شد، آن گاه انسان و جامعه انقلابی در مقابل غیر انقلابی به وجود خواهد آمد./969/پ202/ب1

ارسال نظرات