۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۹۳۸
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

عمل به دستورات اسلامی سبب پیشرفت جامعه می شود

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این که بی تردید عمل به دستورات اسلامی سبب پیشرفت افراد و توسعه جامعه اسلامی است، گفت: در حال حاضر آنچه که در جامعه وجود دارد فقط پوست اسلام است که با این پوست نمی توان جامعه را آباد کرد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در نشست تفسیر قرآن کریم که شامگاه یکشنبه 20 خرداد در حرم رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه آموزش از سوی خداوند متعال گفت: انبیا و فرشتگان الهی نسبت به آموزش اهتمام ویژه داشتند و به همین دلیل خداوند متعال به اشکال متفاوت شرایط آموزش و فهم اولیائش را فراهم می کند.

وی در ادامه با اشاره سخنان امام راحل درباره فیلم در ابتدای انقلاب برای روشن شدن مواضع اسلام نسبت به هنر ابراز کرد: اسلام مانع سینما نیست بلکه با ابتذال مخالف است همان طور که اسلحه ما برای بازدارندگی است چرا که می خواهیم خودمان را مجهز کنیم و قصد کشورگشایی نداریم که اگر کسی حمله کند بتوانیم دفاع داشته باشیم.

انحصار هسته ای درست نیست

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه انحصار هسته ای درست نیست، اظهار کرد: اگر این امر درست است همه می توانند داشته باشند و اگر حق نیست بنابراین هیچکس حق داشتن آن را ندارد که در غیر این صورت این امر تبعیض است.

وی با تأکید بر اینکه دین ما به موارد مختلف عرصه زندگی انسان در صحنه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی توجه دارد، بیان داشت: در واقع توجه به اصول و استانداردها از امور مورد اهتمام اهل بیت (ع) است.

اصول و استانداردهای مورد اهتمام ائمه بر مبانی رضایت خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این مطلب که اصول و استانداردهای مورد اهتمام ائمه بر مبانی رضایت خداوند متعال است، تصریح کرد: از طرفی هدایت در دست خداوند متعال است و در عین حال پروردگار شرایط آن را فراهم می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصورات و باورهای نادرستی که درباره تعدد فرزندان در خانواده های ایرانی شکل گرفته است، گفت: آمار علمی مبنی بر اینکه ادب و ایمان فرزندان در خانواده های کم جمعیت بیشتر است وجود ندارد و این امر که رسیدگی به تربیت فرزندان با فرزند کمتر محقق می شود خیالات است و واقعیت ندارد.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این مطلب که بی تردید عمل به دستورات اسلامی سبب پیشرفت افراد و توسعه جامعه اسلامی می شود، اظهار کرد: برخی با داشتن فرزندان متعدد در تربیت آنان موفق بوده اند و در عین حال بعضی با وجود تک فرزندی نتوانسته اند به خوبی فرآیند تربیت را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما در عمل به اسلام  کوتاهی کرده ایم و این دین را به خوبی نشناخته ایم، تصریح کرد: در حال حاضر آنچه که در جامعه وجود دارد فقط پوست اسلام است که با این پوست نمی توان جامعه را آباد کرد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات