۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۶۷۹۳۷
جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

همنوایی جهان اسلام با حضرت روح‌الله در حمایت از قدس| مشارکت نمایندگان اسلام آمریکایی در افطاری ترامپ

این هفته جهان اسلام با برگزاری پرشکوه روز جهانی قدس و بزرگرداشت رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اقتدا به امام راحل بر لزوم پاکسازی فلسطین از غده سرطانی تاکید کرد.
جهان اسلام در هفته ای که گذشت

خبرگزاری رسا ـ گروه بین الملل: در بسته خبری این هفته «جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت» سرخط مهمترین اخبار هفته گذشته را مرور خواهیم کرد:

ناکامی دسیسه‌های سعودی در لبنان با مشارکت حزب الله در دولت
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که هدف امام خمینی (ره) از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس این بود که مسأله فلسطین و بیت المقدس در وجدان امت اسلامی زنده باشد و همه ملت های جهان با این موضوع اعلام همبستگی نمایند.

آیت الله شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان گفت: با آنکه برخی درصد ارائه چهره‌ای ناکام و شکست خورده از مسأله فلسطین هستند اما ملت فلسطین و ملت‌های منطقه برای بازپس‌گیری حقوق خود همچنان مقاومت می‌کند.

آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با ابراز نگرانی از اقدامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر از علما و پیروان ادیان آسمانی خواست تا در حمایت از مسأله فلسطین به پا خیزند.

حجت الاسلام نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تاکید براینکه مشارکت فعال حزب‌الله در دولت ضربه‌ای بر برنامه‌ها و طرح‌های عربستان است، گفت: حزب‌الله به زودی وارد دولت خواهد شد تا از درون دولت در کنار دوستان و هم‌پیمانانمان جهت جانبداری از تصمیمات ملی در قبال دخالت‌های عربستان و آمریکا، بایستیم.

شیخ محمد شرف الدین عضو تجمع علمای مسلمان لبنان عضو تجمع علمای مسلمان در گفت و گو با رسا با تاکید بر وحدت امت اسلامی در مبارزه علیه استکبار جهانی تاکید کرد که جهان اسلام در مسیر آزادی فلسطین بر عهد و پیمان خود با رهبر معظم انقلاب باقی خواهد ماند.

تجمع علمای مسلمان لبنان خیانت حکام عربی را مهمترین عامل در مسیر آزادی فلسطین دانسته و تاکید کرد که با تکیه به خدا و ظرفیت‌های امت اسلامی به زودی فلسطین آزاد خواهد شد.

جبهه العمل الاسلامی لبنان با محکومیت سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرد که استفاده از گزینه جهاد و مقاومت حق قانونی ملت فلسطین است.

حجت الاسلام نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: پیروزی‌های حزب‌الله در لبنان «سود خالص» برای لبنان است؛ دشمنان، امروز در ناباوری به سر می‌برند و نمی‌پذیرند که حزب‌الله بتواند پروژه آمریکا در منطقه را به شکست بکشاند؛ حزب‌الله امروز علیرغم خواست همه کینه‌توزان، سربلند است.

شیخ صهیب حبلی رییس جمعیت الفت لبنان در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به افزایش تظاهرات مردم فلسطین در آستانه روز جهانی قدس گفت: امام خمینی(ره) زمانی روز جهانی قدس را مطرح ساخت که دولت‌ها و ملت‌های عربی از مسؤولیت خود در برابر فلسطین و قدس شریف دست کشیدند. خداوند تبارک و تعالی نیز امام خمینی(ره) را برای کمک به مسلمانان و مسأله فلسطین انتخاب کرد.

هشدار الحشد الشعبی نسبت به سیاست‌های آمریکا در عراق
جنبش النجباء عراق از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای الحشد الشعبی از مرزهای عراق با سوریه خبر داد و اعلام کرد که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است. حماس تصریح کرد: مدیریت مقاومت از نظر رویارویی یا آرام‌سازی اوضاع یا تنوع ابزارها و راهکارهای مقاومتی، همگی در چارچوب عملیات مدیریت نبرد گنجانده خواهد شد.

جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز اقدام کنگره آمریکا در تصویب پیش‌نویس طرح تروریستی خواندن این جنبش را محکوم و تصریح کرد این اقدام کنگره آمریکا دخالت آشکار در امور داخلی عراق است لذا از می‌خواهیم از طریق کانال‌های دیپلماسی موضعی واضح و قاطع در برابر این دخالت‌های آشکار اتخاذ کند.

سید عمار حکیم رییس جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که امام خمینی (ره) رهبری منحصر به فرد بودند و امروز ملت های ستمدیده راه امام راحل را دنبال می کنند.

حجت الاسلام شیح علی نجفی از علمای نجف اشرف تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران عزّت را به مسلمانان بازگرداند. این عالم عراقی گفت: امام خمینی(ره) با قلب شجاع و اراده استوار خود که رنج و مصیبت‌های دوران دیکتاتوری شاه، زندان، تبعید از کشور، شهادت دوستان، شکنجه یاران و زندان همراهان را برای رضای خداوند تحمل کرد اما در برابر دشمن سر تسلیم فرود نیاورد.

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، طی بیانیه‌ای از طرح خود برای آغاز خلع سلاح سراسری در عراق خبر داد و به وزارت کشور پیشنهاد داد که پس از عید فطر، روند خلع سلاح را از شهرک صدر آغاز کند.

محکومیت 5 ساله فعال بحرینی تاوان انتقاد از سیاست‌های سعودی
حجت الاسلام شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به وضعیت نامطلوب کشور تصریح کرد: استفاده از ادبیات سرکوب و گفتمان زور در برابر اراده مردم راه به جایی نمی‌برد. استفاده از راهکار سیاسی برای خروج از مشکلات و نیز عدم بازگشت به گذشته تبدیل به یک مطالبه عمومی در میان مردم شده است.

حجت الاسلام شیخ زهیر عاشور از علمای برجسته بحرین به سلول انفرادی به دلیل احیای شب قدر منتقل شد. فعالان شبکه‌ اجتماعی تویتر این خبر را اعلام و تصریح کردند که نیروهای امنیتی در زندان مرکزی جو با حمله به زندانیان و بازداشت آنان به دلیل احیای مراسم شب قدر و برگزاری مراسم شب شهادت امیرالمومنین(ع) آنان را به شدت شکنجه کردند.

دادگاه بحرین حکم پنج سال حبس نبیل رجب فعال حقوق بشر این کشور را تنها به اتهام انتقاد از تجاوز نظامی عربستان به یمن و اوضاع زندانیان در بحرین تأیید کرد. نبیل رجب پیشتر با انتشار پست‌های توئیتری از شکنجه شدن زندانیان در بحرین و تجاوز نظامی عربستان به یمن انتقاد کرده بود به طوریکه وی متهم به اهانت به عربستان شده است.

جمعیت الوفاق الاسلامی بحرین با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین و لغو محاکمه وی شد. الوفاق در این بیانیه تصریح کرد که محاکمه نبیل رجب سیاسی و غیر عادلانه است.

اندیشمند مصری: حزب الله لبنان از دستاوردهای حکومت دینی است
شیخ محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با اشاره به درس‌های فتح مکه برای امت اسلامی، گفت: مهمترین عهدنامه تاریخ بشری در رحمت، حفاظت از جان و مال و ناموس، صلح و دوستی، انصاف و همزیستی مسالمت آمیز با دیگران، عهدنامه مدینه منوره و صلح حدیبیه است که اخلاق کریمانه پیامبر اکرم(ص) را بازتاب داده است.

شیخ احمد الطیب شیخ الازهر مصر گفت: ملائکه بندگان و مخلوقات خداوند هستند و مونث دانستن آنها کذب و افترا است و نه تنها دلیل عقلی بلکه دلیل نقلی و تجربی نیز بر این سخن وجود ندارد. مطابق با قرآن کریم و احادیث صحیح، ملائکه موجوداتی نورانی هستند که انسان با حواس ظاهری امکان ادراک آنان را ندارد.

محمود دحروج از اندیمشندان مصر در گفت‌وگو با رسا خاطرنشان کرد که در خط ولایت فقیه مسئولان خادم مردم هستند نه حاکم بر آنها و همین برداشت هم سبب اقبال هرچه بیشتر مردم و شوق و محبت آنان به ولی‌فقیه می‌شود. وی افزود: تجربه امام خمینی(ره) در تاسیس جمهوری اسلامی ایران و شکل گیری حزب‌الله لبنان که انقلاب امام را الگوی خود قرار داد، بزرگترین شاهد برای موفقیت حکومت دینی مبتنی بر اسلام اصیل است

هشدار انصارالله یمن به ائتلاف سعودی در خصوص حمله به الحدیده
یمن: عبدالملک الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت، مسلمانان با ایمان آگاهانه و اراده و قدرت معنوی لازم برای مقابله با طاغوت و استکبار می‌توانند معادله نبرد با دشمن را به طور کامل تغییر دهند.

محمد علی الحوثی رییس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که حملات نظامیان رژیم سعودی به سواحل غربی یمن و الحدیده با پشتیبانی و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام گرفته است. رییس کمیته عالی انقلاب یمن چند روز پیش نیز به کسانی که برای حمله به خط ساحلی «الحدیده» وسوسه می‌شوند، هشدار داد و گفت که این منطقه گورستان متجاوزان خواهد شد.

فلسطین: شیخ عبدالله کتمتو رییس اتحادیه علمای بلاد شام در گفت‌وگو با رسا روند مهاجرت معکوس یهودیان از فلسطین اشغالی به کشورهای دیگر را نتیجه مقاومت دانسته و خاطر نشان کرد: ساکنان سرزمین‌های اشغالی به درستی دریافتند که این خاک متعلق به ملت فلسطین است و آنان در این سرزمین جایی ندارند. همچنین تغییر موازنه قدرت سبب شده تا هراس و وحشت در تمام اسرائیل حکمفرما شود.

جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اشغال قدس تاکید کرد که مقاومت با تمامی شیوه‌های آن ادامه خواهد داشت و هیچ چیزی جلودار آن نخواهد بود.

آمریکا: گروهی از مسلمانان مقیم آمریکا و معترضان به مواضع دولت دونالد ترامپ، همزمان با ضیافت افطار او که از سوی سران سازمان‌های بزرگ اسلامی تحریم و تنها با حضور سفیر عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی برگزار شد، در نزدیکی کاخ سفید تظاهرات کردند.

پاکستان: سید ساجد علی نقوی رییس شورای علمای شیعه پاکستان گفت: سکوت نکردن در برابر جنایات رژیم صهیونیستی وظیفه هر مسلمان است و مسلمانان تا آزادی بیت المقدس به حمایت از فلسطین ادامه دهند.۹۸۱/ب۹۵۲/ر

ارسال نظرات