۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۶۷۸۳۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

جایگاه حوزه علمیه در سیاست گذاری های فرهنگی مشخص شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های فرهنگی و تبلیغی ما باید دارای یک چشم انداز مشخصی باشد، گفت: بسیاری از برنامه های فرهنگی و تبلیغی در مناطق مختلف حتی بدون مطالعه و بررسی های کارشناسی صورت می گیرد که در نتیجه اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به برنامه های تبلیغی این معاونت در مناطق توریستی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: در این طرح تبلیغی از ظرفیت طلاب جوان و مستعد حوزه علمیه استان بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان این که مدارس علمیه از ظرفیت بالای تبلیغی برخوردار هستند که می توان از توانمندی طلاب جوان در اجرای برنامه های تبلیغی استفاده کرد، افزود: در حال حاضر باید از توان تبلیغی این طلاب جوان بیشتر استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب جوان و مستعد بهتر می توانند با جامعه به ویژه نسل جوان ارتباط برقرار کنند، بیان داشت: با توجه به بخش مهمی از جامعه هدف امروز ما نسل جوان هستند طلاب مدارس علمیه بهترین ظرفیت برای برقراری ارتباط با این قشر جامعه هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط تبلیغی را نیز تغییر داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی توان برای تفهیم و تبلیغ احکام و ارزش های دینی تنها به شیوه های قدیمی اکتفا کنیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که هر روز ظرفیت های جدید تبلیغی به وجود می آید که ما نیز با همگام با آن حرکت کنیم، تصریح کرد: دارا بودن یک پشتوانه مناسب تبلیغی در برنامه های دینی و فرهنگی اثرگذاری کار را دو چندان خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط جغرافیایی شمال کشور بستر را برای افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی فراهم کرده است، گفت: به همین دلیل داشتن یک راهبرد مشخص تبلیغی برای این مناطق یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی ها از مناطق توریستی استان به مناطقی امن برای گسترش آسیب های اخلاقی و اجتماعی تبدیل شده است، افزود: حضور مستمر مبلغان دینی در این مناطق فرصت مناسبی برای کاهش این آسیب ها خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که برخی گروه های تبلیغی که متشکل از طلاب جوان حوزه علمیه هستند به صورت خودجوش در این مناطق توریستی و تفریحی حاضر هستند، خاطرنشان کرد: این حضور با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی همراه است که موجب استقبال بسیاری از مسافران را نیز فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه دستگاه های فرهنگی آن طور که شایسته است از ظرفیت و توان حوزه های علمیه و همچنین طلاب جوان استفاده نمی کنند، افزود: در حال حاضر جای طلاب مستعد و خلاق مدارس علمیه در بسیاری از برنامه های فرهنگی خالی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه یکی از دلایل عدم اثربخشی برنامه های تبلیغی، منسجم نبودن این فعالیت ها است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین دستگاه و ارگان فرهنگی در بخش اعزام مبلغ و برنامه های تبلیغی مشارکت دارند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که متأسفانه برنامه های تبلیغی در این نهادها از یک راهبرد مشخص برخوردار نیست، تصریح کرد: تنها اعزام مبلغ و اجرای برنامه های دینی و فرهنگی نمی تواند یک راهبرد مشخصی برای رسیدن به هدف نهایی در این عرصه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های فرهنگی و تبلیغی ما باید دارای یک چشم انداز مشخصی باشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه های فرهنگی و تبلیغی در مناطق مختلف حتی بدون مطالعه و بررسی های کارشناسی صورت می گیرد که در نتیجه اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه با وجود اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در طی سال های اخیر اما هر روز شاهد افزایش برخی آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم، بیان داشت: دلیل این مسأله نبود یک راهبرد منسجم فرهنگی و تبلیغی و همچنین نداشتن چشم انداز مناسب در این خصوص است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه علمیه به عنوان محور و رکن اصلی فعالیت های دینی و فرهنگی در کشور رسالت بسیار سنگینی در ترویج و گسترش مفاهیم دینی در جامعه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید از توان و ظرفیت حوزه علمیه و طلاب جوان حوزه در جهت تقویت برنامه های دینی و فرهنگی بهره گرفته شود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات