۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۷۹۸
در راستای حمایت از کالای ایرانی؛

نمایشگاه صنایع دستی طلاب خواهر مدرسه علمیه کوثر برپا شد

مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی طلاب خواهر این مدرسه گفت: به یقین تولید صنایع دستی، آموزش و یادگیری هنرهای دستی و سنتی یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی است.
برپایی نمایشگاه صنایع دستی طلاب خواهر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر

آمنه شاهرخی، مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه 20 خردادماه به نام روز صنایع دستی نامگذاری شده است، گفت: امروز در حرکتی خودجوش از سوی طلاب، نمایشگاهی از آثار و صنایع دستی که به همت خود آنها تولید شده است، در محل مدرسه برپا شد.

شاهرخی با اشاره به استقبال بی نظیر بانوان محله از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: به یقین تولید صنایع دستی، آموزش و یادگیری هنرهای دستی و سنتی یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ حمایت از کالای ایرانی در بین عموم فراگیر و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: به یقین رشد تولیدات ملی مانند صنایع دستی که با استقبال عموم مردم روبه رو است، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی خواهد داشت که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر با بیان اینکه حتما دوره آموزشی صنایع دستی و هنرهای تجسمی و سنتی در این مدرسه همزمان با ایام تابستان جاری برگزار می شود، اظهار کرد: باید برنامه ریزی برای اوقات فراغت طلاب در راستای مهارت افزایی آنها باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه هر خانواده ایرانی می تواند یک مولد و تولید کننده باشد، افزود: باید به فکر اشتغال جوانان با محوریت تولید ملی در کارگاه های کوچک خانگی باشیم که در این زمینه طلاب خواهر می توانند پیش قدم و الگویی جامع برای سایر جوانان باشند.

وی همچنین به برگزاری سایر دوره های مهارت افزایی در این مدرسه همزمان با ایام تابستان جاری اشاره کرد و گفت: این دوره ها ویژه طلاب و بانوان شهر با محوریت آموزش خیاطی، کیف دوزی، گلسازی، آشپزی و سفره آرایی برگزار خواهد شد./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات