۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۶۷۷۸۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

ثمره علم عبودیت است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: ثمره علم عبودیت است و اگر انسان باسوادتر شد ادب او نیز مضاعف می شود.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در نشست تفسیر قرآن کریم که شامگاه شنبه 19 خرداد درحرم رضوی برگزار شد، با اشاره به آیات قرآنی به نحوه چگونگی تنظیم اسناد تجاری پرداخت.

وی با تأکید بر این مطلب که بدهی افراد به هر میزان که اندک باشد نیاز به نوشتن و تهیه سند دارد، اظهار کرد: از طرفی این بدهی باید در موعد مشخص و مقرر پرداخت شود تا معاملات به درستی صورت گیرد.

علم جامعه را نجات نمی دهد

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه با بیان اینکه در معاملات تجاری بهتر است شاهدانی حضور داشته باشند، گفت: از آنجا که بانوان در مسائل اقتصادی حساسیت کافی را ندارند شهادت دو نفر از آنها با یک مرد برابری دارد چرا که بانوان در موضوعات عاطفی و تربیت قوی تر از مردان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد نسبت به کسانی که ادعای حقوق بشر دارند، اظهار کرد: امروز همین مدعیان مراسم عروسی را بمباران می کنند و حق فلسطینیان را می خورند چرا که حقوقی در معنای واقعی برای بشر وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این مطلب که هر کشوری که دانشگاه بیشتری دارد جنایت در آن کشورها فراوان تراست، تصریح کرد: با این مستندات، علم جامعه را نجات نمی دهد، حتی علم دینی نیز به تنهایی نجات دهنده نیست چرا که علم لازم است ولی کافی نیست.

ثمره علم عبودیت است

وی در ادامه با اشاره به این مثال که بچه های دبستانی در مقایسه با دانشجویان نسبت به احترام به پدر و مادر و معلم بیشتر رعایت می کنند، ابراز کرد: ثمره علم عبودیت است که اگر انسان باسوادتر شد ادب او نیز مضاعف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این مطلب که حقوق بشر تا به امروز برای ما چه کرده است، افزود: ما هشت سال در جنگ بودیم اما همین حقوق بشر برای ما در آن زمان چه کاری انجام داده است درحالی که ادعا دارد.

وی با اشاره به سفارش ها و توصیه های قرآنی درباره حقوق فردی در یک هزار و چهارصد سال پیش گفت: از طرفی قرآن نسبت به بیت المال بسیار اهمیت داده است و در همان زمان جاهلیت سفارش های فراوانی به مکتوب شدن معاملات تجاری و مالی شده است تا حق هیچکس پایمال نشود./934/پ202/ب1

ارسال نظرات