۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۶۷۷۶۷

راه‌اندازی حوزه علمیه مستقل ویژه دانشجویان در تبریز

رییس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال راه‌اندازی مدرسه علمیه‌ای مستقل ویژه طلاب دانشجو در شهر تبریز هستیم.
سیدمحمدعلی آل هاشم

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، رییس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران مورد تأکید و پیگیری متولیان امر و ائمه جمعه استان است، اظهار داشت: تعداد مدارس علمیه استان به نسبت جمعیت، بسیار کم است.

وی با اشاره به این‌که در زمینه تعداد مدارس علمیه خواهران جزء استان‌های کم‌برخوردار کشور هستیم، خاطرنشان کرد: این در حالیست که تعداد متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه خواهران و برادران استان در مقایسه با دیگر استان‌های هم‌ردیف بسیار فراتر و قابل توجه است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که همزمان با توسعه مدارس علمیه استان به دنبال راه‌اندازی سطوح عالی در حوزه علمیه تبریز هستیم، افزود: به زودی سطح چهار حوزه علمیه در تبریز با حضور اساتید برجسته تبریز و قم راه‌اندازی خواهد شد، ضمن این‌که کرسی‌های دروس خارج فقه و اصول نیز افزایش خواهد یافت.

رییس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال راه‌اندازی مدرسه علمیه‌ای مستقل ویژه طلاب دانشجو در شهر تبریز هستیم، چراکه اعتقاد داریم حضور دانشجویان برای تحصیل در حوزه در کنار دیگر طلاب که به تازگی از فضای مدرسه و دانش‌آموزی خارج شده‌اند، آثار مثبتی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه جدی مدیران مدارس علمیه نسبت به وضعیت تحصیلی و زندگی طلاب در حجره‌های طلبگی شد و افزود: بنده خود سرکشی از مدارس علمیه استان را به صورت هفتگی ادامه می دهم که بر این اساس، در ریز مشکلات طلاب قرار گرفته‌ام./935/ت303/ب1

ارسال نظرات