۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۶۷۷۵۱
امام‌جمعه کازرون:

مردم کلید حل معمای کازرون بودند

حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند مردم دلیر کازرون را حامیان اصیل انقلاب توصیف کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس علی رقم تلاش و دسیسه‌های دشمن باشکوه‌ترین راهپیمایی روز قدس در تاریخ کازرون شد.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه شهرستان کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تحلیل حال و هوای روز قدس و حضور پرشور مردم  کازرون در این روز پرداخت و اظهار داشت: مطالبه مردم کازرون یک مطالبه اجتماعی در حوزه تقسیمات کشوری بوده است؛ البته اگر این مطالبه به‌موقع تدبیر می‌شد و مسئولان و دستگاه‌های مربوطه به وظایف خود به‌درستی عمل می‌کردند و احکام به‌درستی اطلاع‌رسانی می‌شد، اساساً هیچ اتفاقی نمی‌افتاد.

امام‌جمعه کازرون بی‌تدبیری مسئولان را اساسی‌ترین دلیل وقایع اخیر کازرون عنوان کرد و گفت: متأسفانه دشمن در فضای مجازی و متکی بر دروغ‌پراکنی و شایعه‌پراکنی در حجم گسترده انجام شد، سوءاستفاده زیادی کرد تا جایی که حوادث تلخی در کازرون رقم خورد که نباید اتفاق می‌افتاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خرسند مردم کازرون را مردمی انقلابی و مؤمن توصیف کرد و ابراز داشت: مردم کازرون از زمان اشغال انگلیس، نهضت ملی شدن صنعت نفت و مساله 15 خرداد سال 42 در تاریخ ایران نقش کلیدی ایفا کرده‌اند تا جایی که کازرون از 11 شهری بود که حکومت‌نظامی در آن برقرار شد.

امام‌جمعه کازرون مردم دلیر کازرون را حامیان اصیل انقلاب توصیف کرد و اظهار داشت: مردم کازرون اهل تقابل با نظام اسلامی نیستند و هیچ‌گاه بر اساس میل دشمن حرکت نکرده‌اند؛ بر این مدار در پی وقایع اخیر دشمن دوباره برای روز قدس شبیخون زده و با صدور اطلاعیه و فراخوان‌ها به دنبال زمینه‌سازی شورش‌های جدیدی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خرسند با تأکید بر این‌که دشمن در اطلاعیه‌های خود شعار روز قدس را به «روز کازرون» تغییر داده بود، گفت: راهپیمایی روز قدس علی رقم تلاش و دسیسه‌های دشمن باشکوه‌ترین راهپیمایی روز قدس در تاریخ کازرون شد.

امام‌جمعه کازرون با تأکید بر این‌که در روز قدس کازرون حتی یک مورد از حرکت یا اقدامی که همراه با دشمن باشد گزارش نشده است، تصریح داشت: هوشمندی مردم کازرون سیلی محکمی به دشمن زد این در حالی است که شکوه و عظمت حضور مردم چندین برابر همیشه تاریخ کازرون بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خرسند با اشاره به وقایع اخیر کازرون مردم کازرون گفت: مردم در وقایع اخیر کازرون زمینه مدیریت و تقابل با اغتشاش کازرون را فراهم کردند و خود مردم بودند که همه راه‌های نفوذ دشمن را بر روی او بستند.

امام‌جمعه کازرون به بیانه وزیر امور خارجه آمریکا، منافقین و سلطنت‌طلبان در جریانات اخیر کازرون اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن تصور می‌کردند که خبری است! این در حالی بود که اعتراضات کازرون رفتاری مدنی و بجا بود.

وی ادامه داد: بی‌تدبیری مسئولان زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم کرد این در حالی بود که مردم کازرون با هوشمندی تمام راه‌های نفوذ دشمن را سد کرده و مساله به حول قوه الهی به دست خود مردم حل شد./837//۳۰۲/خ

ارسال نظرات