۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۶۷۷۳۴
رییس مرکز آموزش مجازی مؤسسه امام خمینی:

فعالیت جهادی اثرگذاری تبلیغ را دوچندان می کند

حجت الاسلام طاهری آکردی با تاکید بر این که فعالیت جهادی اثرگذاری تبلیغ را دوچندان می کند، خواستار حمایت بیشتر از این قبیل گروه های تبلیغی شد.
حجت الاسلام طاهری آکردی

حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت‌ها و نحوه شکل‌گیری گروه تبلیغی مستقر در فرودگاه امام اظهار داشت: برخی از طلاب مدرسه معصومیه(س) قم بعد از چند سال زحمت توانستند گروهی تبلیغی به صورت جهادی ایجاد کنند و در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به تبلیغ جهادی بپردازند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) درباره موانع این گروه تبلیغی بیان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات و موانع این گروه، مسئولان فرودگاه بودند، که فضای ترمینال و فرودگاه را مناسب جهت امور تبلیغی نمی‌دانستند، به همین خاطر مبلغان فقط برای گرفتن مجوز به منظور حضور در نمازخانه فرودگاه، زحمت زیادی متحمل شدند که در نهایت با این امر موافقت شد.

وی ادامه داد: طلاب و مبلغانی که در این گروه حضور دارند، انتظار چندانی از مسئولان ندارند، اما اگر حداقل اتاقی برای استراحت آنها اختصاص داده می‌شد تا بتوانند راحت‌تر رفت‌ و آمد کرده و وسایل خود را در آن‌جا قرار دهند، آسایش و انرژی بیشتر مبلغان فراهم می‌شد.

حجت الاسلام طاهری آکردی نیازسنجی دقیق را از مقدمات موفقیت در تبلیغ دانست و تأکید کرد: برای هر کاری بایستی نیازسنجی دقیقی صورت گیرد، متأسفانه تصور برخی بر این است که در مکان‌‌هایی مانند فرودگاه، به علت رفت‌و آمد گردشگران و مسافران خارجی نیاز به تبلیغ وجود ندارد، در حالی که اگر طبق نیازسنجی پیش برویم، متوجه می‌شویم که معنویت و ارتباط با خدا نیاز همه بشرهای روی زمین است و فقط این مسأله باید درک شود.

وی تصریح کرد: اگر طبق ظاهر و چهره افراد قضاوت شود، قاعدتا برای بخشی از جامعه مسائل اعتقادی نباید مهم باشد، اما مسأله دقیقا برعکس است، به طوری‌که بسیاری از افراد شرکت کننده در مراسم‌های شب‌قدر و احیا و کسانی‌که برای دریافت پاسخ مسائل شرعی و اعتقادی خود می‌آمدند از همین دسته بودند، چراکه احساس نیاز به ارتباط با خدا در همه انسان‌ها وجود دارد و نباید طبق ظاهر، کسی را قضاوت کرد.

رییس مرکز آموزش مجازی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: بسیاری از کارمندان و پرسنل به‌خاطر فراهم شدن فضایی برای حضور در مراسم شب‌های قدر از ایجاد چنین برنامه‌های تبلیغی در فرودگاه تشکر می‌کردند.

وی درباره استقبال مردمی از این گروه تبلیغی گفت: استقبال از این گروه تبلیغی در طبقات مختلف جامعه به نسبت زمانی که از آغاز کار گروه تبلیغی گذشته است، خوب بوده، به‌طوری‌ که از پرسنل فرودگاه، نیروهای انتظامی، مسافران داخلی و خارجی و... در برنامه‌های تبلیغی برگزار شده شرکت می‌کردند و این درحالی بود که برخی مسئولان در اطلاع‌رسانی، دوستان مبلغ را یاری نکرده و مانع نصب بنر به منظور اطلاع‌رسانی زمان و مکان برنامه‌ها می‌شدند.

حجت الاسلام طاهری‌ آکردی اضافه کرد: تاکنون نه‌تنها اعتراض از طرف مردم و پرسنل نسبت به این برنامه نبوده است که فراوان از سوی افراد مختلف نسبت به حضور مبلغان و برگزاری مراسم تبلیغی در چنین فضاهایی تشکر می‌کردند.

وی جهادی بودن این گروه‌ تبلیغی را سبب کارایی بالای آن دانست و تأکید کرد: جهادی ماندن چنین جریان‌های تبلیغی، اثرگذاری بهتر و بیشتری می‌تواند داشته باشد، اما دولتی شدن آن سبب بروز ضعف‌ها و اعمال نفوذ در آن شده که در نهایت موجب کاهش کیفیت و اثر آن می‌شود، فقط اگر حمایت بیشتری از چنین گروه‌های تبلیغی در جهت فراهم شدن مکان استراحت و سهولت در اطلاع‌رسانی انجام شود، کمک شایانی به پیشبرد اهداف تبلیغی می‌کند. /۸۷۶/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات