۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۶۷۶۵۰
مدیر فرهنگی فرودگاه امام خمینی خبر داد؛

استقبال مردمی از فعالیت های تبلیغی روحانیان در فرودگاه امام

حجت الاسلام ذال از استقبال مردمی از برنامه های تبلیغی در ایام و لیالی ماه مبارک رمضان در فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: از سال گذشته به همت دوستانی که به‌طور جهادی تبلیغ می‌کنند، در فرودگاه امام خمینی(ره) هم این حرکت تبلیغی آغاز شد و در سال جاری هم با پیشنهاد کل مجموعه تبلیغی تصمیم به ادامه آن گرفته شد.
فرودگاه

حجت الاسلام مجتبی ذال مسؤول فرهنگی فرودگاه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به استقبال کارمندان فرودگاه و مسافران از حرکت گروه تبلیغی مستقر در فرودگاه اظهار داشت: از سال گذشته به همت دوستانی که به‌طور جهادی تبلیغ می‌کنند، در فرودگاه امام خمینی(ره) هم این حرکت تبلیغی آغاز شد و در سال جاری هم با پیشنهاد کل مجموعه تبلیغی تصمیم به ادامه آن گرفته شد.

مدیر فرهنگی فرودگاه امام خمینی(ره) ادامه داد: تصمیمی که توسط گروه تبلیغی و دوستان ائمه جماعت گرفته شد، این بود که برای مسافران ترمینال و کارمندان مکانی به منظور پاسخ به سؤالات و مسائل شرعی در نظر گرفته شود که خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه شد.

وی با اشاره به برنامه‌های این گروه تبلیغی در شب‌های قدر گفت: برنامه‌های شب‌های قدر در سه نوبت از ساعت 10 تا 3 بامداد تنظیم و در سیستم اطلاع‌رسانی فرودگاه به مردم اطلاع داده شد، همکاری کارکنان فرودگاه و مسافران در این شب‌ها با مجموعه تبلیغی بسیار خوب بود.

حجت الاسلام ذال درباره لوازم و اقتضائات تبلیغ در مکان‌های عمومی بیان کرد: فضای تبلیغی در چنین مکان‌هایی بایستی به‌روز باشد، چراکه افرادی با عقاید مختلف در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند، از این‌رو لازم است که لوازم تبلیغی متناسب با سلایق مختلف وجود داشته باشد.

وی افزود: اطلاع ‌رسانی در مسائل مختلف مانند پاسخ به مسائل شرعی، برگزاری مراسم دعا و... بسیار اثرگذار بوده و از جایگاه ویژه‌ای در تبلیغ برخوردار است، همچنین تسلط بر زبان‌های گوناگون دنیا و آشنایی با ادیان مختلف برای موفقیت در این فضا امری  ضروری است.

مدیر فرهنگی فرودگاه امام خمینی(ره) ادامه داد: هرچند افرادی مسلط به زبان‌ عربی در این گروه تبلیغی حضور دارند، اما باتوجه به حضور افرادی از کشورهای مختلف، تسلط به زبان انگلیسی یکی دیگر از ملزومات گروه است، اگر از مراکزی مانند جامعة‌المصطفی گروهی تبلیغی به صورت ثابت حضور پیدا کنند، پویایی بیشتر این فضا را به‌دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این‌که هدف کوتاه‌مدت این گروه، تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم‌های کوتاه مدت مانند شب‌های‌ قدر بوده است، گفت: اما هدف دیگر گروه، تبلیغ در این فضا برای دراز مدت است که با توجه به استقبال مردمی در ماه رمضان امری لازم است و جامعه نیازمند وجود چنین فضاهای معنوی و تبلیغی است؛ چراکه مسائل شرعی و اعتقادی زمان و مکان خاصی نداشته و جامعه هرلحظه به آن نیازمند است.

حجت الاسلام ذال در پایان تأکید کرد: مکان ثابتی برای مبلغان در فرودگاه تعبیه شود تا دسترسی دوطرفه مردم و مبلغان به یکدیگر آسان‌تر شود و رهگذران برای مطرح کردن مسائل دینی و اعتقادی خود فرصت کمتری هزینه کنند./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات