۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۶۷۶۲۹
سردار قاآنی:

مقتدر از هر زمان دیگر در برابر آمریکا و اسرائیل ایستاده ایم

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این که امروز مقتدر از هر زمانی در برابر آمریکا و اسرائیل ایستاده ایم، پیروزی های جبهه مقاومت به ویژه در فلسطین با ناشی از الهام گیری از انقلاب دانست.
سردار قاآنی در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: امروز بیش از همیشه جوانه های امید در مردم فلسطین و جهان برای آزادی قدس شریف وجود دارد.

وی افزود: تصرف فلسطین خنجری در پهلوی جهان اسلام بود که دو مبنا داشت، مبنای نخست نظرات استکباری و استعماری جهان غرب در مقابل اسلام است که بعد از فروپاشی عثمانی دنبال این هستند که جهان اسلام مسیر واحدی برای اعتلا نداشته باشد.

سردار قاآنی اظهار داشت: از سال 1917 با اعلامیه بالفور انگلیس ها قیمومیت سرزمین فلسطین را قبول کردند و در مدتی که این قیمومیت را داشتند یک رژیم اشغالگر فاسد را در حساس ترین نقطه به وجود آوردند، در آن زمان جمعیت یهود در فلسطین 8 درصد بود اما تا 1948 میلادی استکبار جمعیت 8 درصد یهودی را به 30 درصد رساندند.

وی ادامه داد: مهم ترین کار رژیم صهونیستی برای تغییر ترکیب جمعیت ترور و کشتار بی رحمانه بود، از غفلت و سست عنصری برخی سران کشورهای عربی استفاده شد و رژیم صهیونیستی اهداف خود را پیش برد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ابراز داشت: صبرا و شتیلا اردوگاه فلسطینی بود که هزاران نفر را در آن کشتند، زندگی ننگین رژیم صهونیستی به دو مقطع قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقسیم می شود، تا قبل از پیروزی انقلاب این رژیم به راحتی به تجاوزگری خود ادامه می داد اما وقتی انقلاب به پیروزی رسید و حضرت امام بر دفاع از فلسطین تأکید کردند و اوضاع متفاوت شد.

وی عنوان کرد: نخستین قدم حضرت امام در نخستین سال پیروزی انقلاب اعلام روز جهانی قدس بود، مبنای حرکت روز قدس این است که امت اسلام زیر بار ظلم نمی رود، بعد از انقلاب شیوه مبارزه با رژیم صهیونیستی تغییر کرد چرا که فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مورد استفاده قرار دادند.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که مدافع فلسطین بودند چون بر اساس مشی اسلامی حرکت نکردند کاری از پیش نبردند از این رو هر روز امتیازی از فلسطینی ها گرفته می شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فلسطینی ها با الهام از روش مبارزه جمهوری اسلامی هر کدام از سنگ آن ها به اندازه یک موشک اثرگذار است.

وی اضافه کرد: رژیم اشغالگری که توسعه طلبانه تجاوز و تصرف می کرد از حزب الله شکست مفتضحانه می خورد و فرار می کند، رژیم صهیونیستی حتی نتوانست در جنگ با فلسطینی ها و مردم غزه پیروز شود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت رژیم اشغالگر تغییرکرد و احساس خطر جدی می کنند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: این که رهبر انقلاب با صلابت و استحکام فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید مبتنی بر واقعیت است، خود صهیونیست ها می دانند که این رژیم در حال از بین رفتن است که محصول انقلاب اسلامی و بسیج جهانی امام راحل است، امروز رهبر انقلاب در مسیر امام با اقتدار به پیش می روند.

وی افزود: این که جمهوری اسلامی طرفدار ملت های مظلوم و فلسطن باشد آبروی جمهوری اسلامی آبرو است، این آبرو است که با وجود مشکلات از مظلومان جهان حمایت می کنیم، امروز مقتدر از هر زمانی در برابر آمریکا و اسرائیل ایستاده ایم، اسرائیل نیل تا فرات امروز درباره کیان خود بحث می کند.

سردار قاآنی اظهار داشت: باید مراقب باشیم رژیم صهیونیستی اهداف خود را با جنگ های نیابتی دنبال نکند، تأسیس گروه های تکفیری در استمرار نقشه ننگین تسلط استعار بر امت اسلام  است، مقابله شجاعانه ایران با گروه های تکفیری دفاع از مظلوم، افتخار عدالت خواهی بین المللی و آورنده امنیت پایدار برای جمهوری اسلامی بوده است./1323/

ارسال نظرات