۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۶۷۵۹۸
گزارش رسا از متن و حاشیه راهپیمایی روز قدس؛

حماسه ماندگار ایران اسلامی در قدس تماشایی

مردم با حضور خود روز قدس امسال را تماشایی تر از گذشته کرده و ثابت کردند که مانند همیشه پای حمایت از مظلومان ایستاده اند تا فرمایش حضرت امام مبنی بر «نابودی اسرائیل» محقق شود.
راهپیمایی روز جهانی قدس در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوانِ توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم غارتگر است. روز قدس، روز کنار گذاشتن سلیقه ها و پیوستن قطره ها به اقیانوس جاری انسان هاست.

روز قدس، روز بازتابِ خشمِ خروشانِ خلق های ستم دیده و طوفانی شدن غیرت های مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه اسرائیل غاصب با شعارهایشان ابراز می کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان «روز قدس» نامیده شده است؛ همه آمده اند؛ پیر و جوان؛ بزرگ و کوچک؛ طلبه،  دانشجو و دانش آموز؛ همه آن ها دست به دست هم داده اند تا به مشتی محکم تبدیل شده و بر دهان استکبار بکوبند و عزت اسلام را به همه جهان نشان دهند.

با موج عظیم و پرخروش مردم شریف قم همراه شدم تا من نیز به نوبه خود دِینم را به اسلام و مردم مظلوم فلسطین ادا کنم و در کنار مردمی که با زبان روزه در گرمای آفتاب ظهر آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آمده اند تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنند، حاضر باشم.

هنگامی که مشاهده کردم مردم قوی و پرشور در صحنه حاضرند و با همه قدرت خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام برائت می کنند، ناخودآگاه به یاد سخن پایانی رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره) افتادم که فرمودند:

«حضور مردم در صحنه بسیار مهم است.  دنیا حضور مردم را در روز قدس خواهد دید. به توفیق الهی، این روز قدس با وجود اینکه مردم روزه هستند و هوا گرم است -با دهان روزه مثل همه‌ی روزهای قدس دیگر- از روزهای قدس سالهای گذشته، قوی‌تر و پُرشورتر برگزار خواهد شد».

با رگه هایی از جمعیت که مانند رودهای کوچک در حال حرکت بودند تا به نقطه و محل اصلی اجتماع برسند تا با تلاقی یکدیگر در میعادگاه عاشقی دریایی عظیم و پرخروش را تشکیل دهند و این جمله حضرت امام(ره) که فرمودند «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» را با سر دادن شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق» تحقق بخشند.

از یکی از روحانی هایی که در میان جمعیت بود هم کلام شدم و نظر او را درباره حضور عظیم و دشمن شکن قم پرسیدم، او می گوید «بر اساس فرموده امام خمینی(ره) مسأله تنها قدس نیست، بلکه مسأله حمایت از اسلام است، زیرا اسرائیل می خواهد اسلام را نابود کند، اما به لطف خداوند متعال و حضور مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی این آرزو را به گور خواهد برد».

نزدیک مصلای قدس قم به سراغ یکی دیگر از روحانیون رفتم و از او خواستم حضور مردم را در راهپیمایی روز قدس ارزیابی کند؛ او گفت «همانگونه که انتظار می رفت مردم بار دیگر حماسه ای به یاد ماندنی رقم زدند و با همه قدرت و توان خود در این هوای گرم و با زبان روزه آمده اند تا به مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند که ملت شریف ایران بر اساس مکتب اول مظلوم عالم مولی الموحدین(ع) تربیت شده و در حمایت از مظلومان تا پای جان خود خواهد ایستاد».

حضور مرجعیت شیعه و روحانیت نیز در این راهپیمایی همانند حضورشان در همه عرصه ها رنگ و جلایی دیگر به این راهپیمایی بخشیده بود؛ مراجع تقلید و علما که مردم را طی بیانیه هایی به این راهپیمایی باشکوه دعوت کرده بودند، خود نیز در آن حضور پیدا کرده و علاوه بر دعوت امت اسلام به وحدت در برابر استکبار جهانی و تأکید بر ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نوید آزادی قدس و سقوط رژیم صهیونیستی را دادند.

به بخش هایی از سخنان مراجع تقلید در راهپیمایی روز قدس اشاره می کنیم:

امت اسلام برای آزادی قدس شریف متحد شود | آمریکا و رژیم صهیونیستی منزوی تر از همیشه هستند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که امت اسلام باید برای آزادی قدس شریف متحد شوند، تأکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی منزوی تر از همیشه هستند.

رژیم صهیونیستی به زودی سقوط می کند | توطئه آمریکایی، عبری و عربی محکوم به شکست است

همچنین حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که به فرموده امام راحل رژیم صهیونیستی غده ای سرطانی در منقطه است، گفت: این رژیم جنایتکار در حال احتضار بوده و به زودی سقوط خواهد کرد.

امت اسلام نباید ظلم پذیر باشد | موظف به حمایت از مظلوم و کوتاه کردن دست ظالم هستیم

حضرت آ‌یت الله جوادی آملی نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در این راهپیمایی عظیم با بیان این که بر اساس آموزه های دینی موظف به حمایت از مظلومان هستیم، گفت: رژیم صهیونیستی ۷۰ سال است که به ملت مظلوم فلسطین ظلم می کند و ما وظیفه داریم که از مظلوم حمایت کرده و برای کوتاه کردن دست ظالم اقدام کنیم.

در ادامه راهپیمایی، سیل جمعیت به صورت یکپارچه با سر دادن شعارهای کوبنده و محکم انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی نشان دادند و با همه وجود حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند و با شور و نشاطی تماشایی مسیر نسبتاً طولانی حدفاصل مبدأ راهپیمایی یعنی میدان آستانه تا مصلای قدس را طی کردند تا در نماز جمعه به امامت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری شرکت کنند.

با پایان یافتن مراسم، جمعیت با شور و نشاط خود را برای حضور و شرکت در نماز جمعه آماده می کنند؛ مردمی که با حضور خود روز قدس امسال را تماشایی تر از سال های گذشته کردند و حماسه ای بزرگ را رقم زده اند و ثابت کرده اند که مانند همیشه پای حمایت از مظلومان ایستاده اند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و از پا نمی نشینند تا این که این سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند «اسرائیل باید محو گردد» را محقق کنند./841/ز۵۰۲/ق

ارسال نظرات