۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۷۵۵۳
همزمان با سراسر کشور؛

فریاد مرگ بر اسرائیل غاصب در مشهد الرضا طنین انداز شد

راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار «روز جهانی قدس، پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت» همزمان با سراسر کشوردر استان خراسان‌رضوی آغاز شد.
راهپیمایی مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در مشهد مقدس از میدان 15 خرداد شروع شده است که خواهران و برادران پس از تجمع در عرصه میدان ۱۵ خرداد و استقرار در خیابان های خرمشهر، بلوار جمهوری اسلامی، فرودگاه و پایانه مسافربری وارد مسیر اصلی خواهند شد که ورودی خواهران از باب الجواد(ع) و برادران از باب الرضا(ع) حرم مطهر خواهد بود و در ادامه پس از اجتماع در رواق امام خمینی (ره) و اماکن متبرکه مراسم با قرائت قطعنامه ادامه می یابد.

برنامه های آغاز راهپیمایی شامل تلاوت قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی از سوی گروه رزم نواز لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه و اجرای سرود با رعایت ایام سوگواری و شهادت امیر المومنین(ع) می باشد و همچنین توزیع پوستر و کارتن پلاست در مسیر راهپیمایی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی انجام خواهد شد.  

سخنران پایانی روز جهانی قدس در مشهدمقدس و سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس سردار سلامی؛ جانشین فرمانده کل پاسداران خواهد بود و همچنین مردم پایتخت فرهنگی جهان اسلام نماز جمعه این هفته را به امامت آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در حرم رضوی اقامه می کنند.

روز قدس نمادی از مقاومت، ایثار و استکبارستیزی در برابر مستکبران  

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای مبنی بر دعوت عموم مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امام خمینی(ره) آزادی قبله اول مسلمانان را نه تنها یک هدف بلکه نمادی از مقاومت، ایثار و استکبارستیزی در برابر مستکبران و زورگویانی می دانست که با ددمنشی، چپاول و زورگویی قصد داشتند خود را حاکمان همه دنیا بدانند ولی اندیشه امام(ره) این تفکر خام و پوشالی را از بین برد.

این بیانیه می افزاید: جمعه آخر ماه مبارک رمضان نمادی است که محور آن قدس و قبله نخست مسلمانان جهان است و مردم آواره فلسطین به وطن اصلی خود باز خواهند گشت و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند به فضل الهی رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.

اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، یمن و بحرین در روز قدس

رییس کل دادگستری خراسان رضوی هم در بیانیه ای اعلام کرد: روز قدس روز خروش جهان اسلام علیه جهان استکبار، زورگویان و زیاده خواهان است. به تأسی از مقام عظمای ولایت از تمامی مظلومان عالم اعلام حمایت می کنیم. این وعده الهی است که زمین به صالحان خواهد رسید.

حجت الاسلام علی مظفری افزود: مسؤولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی با هدف تجدید میثاق با آرمانهای امام(ره) و شهدا در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و یک بار دیگر با مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان تجدید بیعت خواهند نمود و اعلام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین، یمن و بحرین را نشان می دهند.

پایبندی به آرمان های امام و پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب با گام های استوار در راهپیمایی روز جهانی قدس

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در بیانیه خود آورده است: اکنون که تشنگان حقیقت در پرتو رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی با مردمسالاری دینی بیش از پیش آشنا شده و بارقه های امید هویدا شده است متاسفانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در اقدامی نابخردانه به انتقال سفارت خویش به قدس شریف اقدام و خشم و نفرت مسلمانان آزاده را برانگیخته است. از سوی دیگر ناآگاهانی در داخل کشور نیز به کمرنگ شدن راهپیمایی روز جهانی قدس چشم دوخته و در رهگذر آن کمرنگ شدن شعارهای اصیل انقلاب را دنبال می کنند.

این بیانیه می افزاید: ضمن پایبندی به آرمانهای امام(ره) و پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با گامهای استوار در راهپیمایی با صلابت و دشمن شکن روز جهانی قدس شرکت می کنیم و با حضور خویش شکوه و عظمت امت اسلامی و پایبندی به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش می گذاریم./934/د۱۰۱/ب۱

ارسال نظرات